آینه بغل

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۳۸

واردات خودروهای خارجی به تولید ملی ضربه نمی‌زند

نماینده اهواز، حمیدیه و باوی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه واردات خودروهای خارجی به تولید ملی ضربه نمی‌زند گفت: این ایده که واردات خودروهای خارجی به تولید ملی ضربه و آسیب می‌رساند را قبول ندارم. سیدشریف حسینی افزود: در چند ماه گذشته و از ورودی‌های مختلف تنها هفت‌هزار‌و200‌دستگاه خودرو خارجی در داخل کشور پلاک خورده و مشکلی هم برای صنعت خودرو داخلی به‌وجود نیامده است. وی با انتقاد از برخی نگاه‌های مخالف ورود این خودروها (پلاک اروند) که این اقدام را باعث وارد‌آمدن ضربه و زیان به صنعت داخل می‌دانند افزود: چنین نگاهی باعث می‌شود که شرایط استان را نتوان مدیریت کرد. حسینی گفت: با‌توجه به شرایط موجود و برخی مشکلات خاص در زمینه بیکاری، گرد ‌و ‌غبار، آب و باران‌های اسیدی که در استان وجود دارد باید این حداقل بهره‌مندی از مزیت خودروهای پلاک اروند را به مردم خوزستان داد. به گزارش ایرنا، حسینی گفت: تنها چند‌ماهی است که بحث ماشین‌های اروندی مطرح است و هنوز پراید، پژو و سمند بیشترین خریدار را دارد.


مشکلات تاکسیرانان در نوسازی خودرو

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: فرایند اسقاط خودرو تا تحویل خودرو جدید حدود 40روز طول می‌کشد و تاکنون 10 تا 15 نامه به ستاد سوخت برای تاخیر خودروهای تاکسی مکاتبه شده ولی ترتیب اثری هنوز صورت نگرفته است. وی بیان داشت: در کشور باید 70هزار تاکسی نوسازی شود که از این تعداد 30هزار دستگاه را ستاد سوخت با خودروسازی تعهد کرده است و تاکنون طی سه ماه حدود 40هزار دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند ولی کمتر از 2هزار خودرو تاکسی تحویل داده شده است.

عابدینی با طرح سوالی مبنی‌بر اینکه علت تعلل و تاخیر در نوسازی تاکسی‌های فرسوده چیست، گفت: رانندگان تاکسی در تمامی مراحل نوسازی مشکلات عدیده‌یی دارند. بانک‌ها می‌خواهند به هر شکلی سهم خود را از این فعالیت کسب کنند و با تمام پیگیر‌ی‌ها توانستیم کارمزد بانک را از 18 به 15درصد کاهش دهیم. سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: درحال حاضر ستاد سوخت برای ارایه تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها با بانک صادرات و خودروسازان قرارداد بسته است. عابدینی یادآور شد: نوع خودرویی که به تاکسیرانان داده می‌شود سمند EF7 است و تنوع خودرویی نیز وجود ندارد. این خودرو پایه گازسوز است و ما در بعضی از شهرهای کشور مشکل سوخت این خودروها را داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر