شهر رویایی ژاپن در زیر اقیانوس

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۱۳

درحالی که شرکت‌های بزرگ فضایی مانند ناسا، اسپیس ایکس و... پروژه‌ها و طرح‌های متفاوتی را برای رفتن به فضا بررسی می‌کنند، در این میان شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که به پروژه‌های جذاب‌تر و متفاوت‌تری روی آورده‌اند.

یک شرکت ژاپنی به‌دنبال ساخت شهری زیر اقیانوس‌هاست؛ شهری که حدود 4هزار نفر بتوانند در آنجا زندگی کنند و حدود هزار نفر نیز به‌عنوان بازدید‌کننده بتوانند در آنجا اقامت موقت داشته باشند. این شهر مجهز به هتل، مجتمع‌های مسکونی، اداره و همین‌طور مراکز تجاری و خرید خواهد بود.

اما مسلما ساخت این شهر به هیچ‌وجه راحت و ساده نخواهد بود؛ از حمل مصالح ساختمانی تا کار و فعالیت در محیط زیر آب یا عدم وجود اکسیژن زیر آب و چگونگی تنفس تنها بخشی از مشکلاتی هستند که در مسیر ساخت این شهر قرار گرفته‌اند. مسوولان این شرکت اعلام کرده‌اند شهری رویایی را زیر دریا خواهند ساخت و از فلزات کمیاب و همین‌طور مصالح ویژه‌ در ساخت این شهر بهره خواهند برد. تصویر مفهومی از این شهر که بیشتر شبیه رویا و تخیل است، طرح مشترکی است از دانشگاه توکیو و سازمان تحقیقاتی علوم و تکنولوژی دریایی ژاپن. یکی از کارشناسانی که در این پروژه حضور دارد، در این‌باره می‌گوید: طراحی ابتدایی این شهر بیش از دو سال به طول انجامیده و در این پروژه، ما از تکنولوژی‌های روز دنیا که حتی خیلی از آنها هنوز رونمایی نشده‌اند بهره خواهیم برد تا بتوانیم شهر متفاوتی ساخته باشیم. براساس طرح‌های ابتدایی پیش‌بینی می‌شود انرژی این شهر از تفاوت حرارت بین سطح و عمق آب‌ها تامین شود. این پروژه حدود 3میلیارد ین برابر با 20میلیارد یورو هزینه دربرخواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود این شهر تا سال 2030 میلادی ساخته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر