همکاری برای کاهش مصرف سوخت مازوت

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۰۴


معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: همکاری خوبی بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای کاهش مصرف سوخت مازوت در پالایشگاه‌ها وجود دارد.

معصومه ابتکار روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: مازوت سوختی است که موجب آلودگی هوا می‌شود از این رو برای کاهش یا حذف مصرف آن در پالایشگاه‌ها با وزیر نیرو و نفت مذاکراتی داشتیم و تاکنون چندین جلسه با هدف بررسی این موضوع برگزار شده است.

معاون رییس‌جمهوری افزود: درصدد هستیم تا نیاز مصرف سوخت پالایشگاه‌ها با گاز طبیعی یا گازوییل برطرف شود یا اینکه این صنایع از کمترین حجم مازوت استفاده کنند از این رو تاکنون همکاری‌های خوبی بین سازمان محیط‌زیست، وزارت نفت و نیرو انجام شده است.

وی تاکید کرد: اما چون کمبودهایی از سال‌های گذشته درکشور وجود دارد از این رو اجرای کامل این هدف نیاز به زمان بیشتری دارد که امیدواریم این کمبودها هرچه زودتر برطرف شود.

ابتکار تصریح کرد: تامین گاز مورد نیاز خانوار در فصول سرد سال در اولویت قرار دارد از این رو با سرد شدن هوا و برای تامین گازهای خانگی، گاز مصرفی پالایشگاه‌ها قطع می‌شود که دراین شرایط برای تامین سوخت از مازوت که آلاینده است، استفاده می‌کنند.

وی در پایان اشاره کرد که استفاده از مازوت موجب افزایش آلودگی در هوا می‌شود از این رو یکی از برنامه‌های در دست اجرای سازمان حفاظت محیط زیست حذف مازوت یا حداقل کاهش آن در صنایع و پالایشگاه‌هاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر