اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۸۷

بانک مرکزی از مشتریان بدحساب گزارش می‌دهد

بانک مرکزی در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درخصوص اقدامات کارگروه فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق و پرونده مشتریان بدحساب کلان بانکی به ارایه گزارشی می‌پردازد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که عصر دوشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار می‌شود، بانک مرکزی گزارشی از تدوین متن نهایی پیش‌نویس مصوبه ستاد برای تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی بانکی ارایه خواهد کرد.


پیگیری کمیته مطالبات معوق جدی شد

کمیته مطالبات معوق بانک مرکزی با حمایت قوه قضاییه و بانک‌ها، دور جدید وصول مطالبات غیرجاری در مراجع قضایی را آغاز کرد.

به گزارش مهر، براساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی مسوولان نظام بانکی کشور رقم مطالبات معوق به 87‌هزار‌میلیارد تومان رسیده است، با این وجود چند روز پیش ولی‌الله سیف در جمع فعالان اقتصادی نسبت مطالبات غیرجاری را با روندی کاهشی 14.1‌درصد ذکر کرد و افزود: روند مطالبات معوق کاهشی است و امیدواریم که این نسبت به زیر 5‌درصد برسد. همچنین براساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها در جلسات مشترک بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت، مشتریان بدحساب و خوش‌حساب از یکدیگر تفکیک شده و تقسیم‌بندی شده‌اند و بدحسابان بانکی که از تمکن مالی هم برخوردارند از تمام حقوق محروم شده‌اند. به‌هر‌حال بانک مرکزی به گفته سیف کمیته‌یی را برای پیگیری و وصول مطالبات معوق تشکیل داده و این کمیته هر هفته جلسه برگزار می‌کند و از حمایت قوه قضاییه و بانک‌ها برخوردار است تا بتواند شرایط مطالبات معوق بانکی را بهبود بخشد. در پی این اقدامات فهرستی از بدهکاران بانکی به قوه قضاییه ارسال شده و کمیته مذکور پیگیری آنها را انجام می‌دهد. کارگروه ویژه مطالبات معوق در بانک مرکزی به درخواست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده تا نظام بانکی را از مطالبات معوق نجات دهد، گرچه برخی از مدیران بانکی می‌گویند که دارای کمترین میزان بدهی معوق هستند یا اینکه کمترین میزان بدهی معوق بانک‌ها به آنها تعلق دارند، اما واقعیت چیز دیگری است.


بدهی 8000‌میلیاردی سه بانک به بانک مرکزی

بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی با رشد حدود 203‌درصدی در نیمه اول سال به بیش از 8000‌میلیارد تومان رسید. به گزارش ایسنا، آخرین ترازنامه‌یی که از دخل‌و‌خرج بانک‌های تجاری در شهریور امسال منتشر شد نشان داد که دارایی‌ها و بدهی‌های این بانک‌ها در رقمی حدود 224‌هزار‌میلیارد تومان تراز شده است. درحالی بانک‌های سپه، ملی و شرکت دولتی پست‌بانک سه بانک تجاری کشور را تشکیل می‌دهند که بنابر ارقام تایید‌شده بانک مرکزی میزان بدهی آنها به این بانک در شهریور امسال به بیش از 8000‌میلیارد تومان رسیده که نسبت به شهریور سال گذشته 36‌درصد و نسبت به اسفند قبل 203‌درصد رشد دارد. این درحالی است که این سه بانک درمجموع حدود 14‌هزار‌و605‌میلیارد تومان نزد بانک مرکزی سپرده دارند. همچنین بخش‌های دولتی بیش از 25‌هزار‌و660‌میلیارد تومان به بانک‌های تجاری بدهکارند که بالغ بر 23‌هزار‌و700‌میلیارد تومان آن به دولت و نزدیک به 2000‌میلیارد تومان به شرکت‌ها و موسسات دولتی اختصاص دارد. طلب بانک‌های تجاری از بخش‌های غیردولتی نیز تا پایان نیمه اول امسال نزدیک به 88‌هزار‌میلیارد تومان است. در بخش بدهی‌های این بانک‌ها هم وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی سهم حدود 11‌هزار‌و800‌میلیارد تومانی دارند.


نرخ جدید سود علی‌الحساب سپرده‌های ارزی بانک سامان

نرخ‌ جدید سود علی‌الحساب سپرده‌های ارزی مدت‌دار بانک سامان اعلام شد. به گزارش اداره روابط‌عمومی بانک سامان، تمام سپرده‌های ارزی به هریک از انواع ارزها همچون یورو، درهم امارات، دلار امریکا و پوند انگلیس که از تاریخ 29آبان 93 به بعد افتتاح یا تجدید می‌شوند به نرخ‌های جدید محاسبه خواهد شد. این گزارش حاکی است، سود علی‌الحساب سپرده‌هایی که پیش از این تاریخ افتتاح شده باشند بر اساس نرخ‌های پیشین محاسبه می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک سامان در سراسر کشور مراجعه کرده یا با مرکز سامان ارتباط به شماره 6422-021 تماس بگیرند.


ارتقای سطح رضایتمندی از اهداف عمده بانک شهر

مدیرعامل بانک شهر افزایش رضایتمندی مشتریان را از اهداف این بانک دانست و تصریح کرد‌: دریافت استانداردهای ویژه و ایزوهای 9001، 1002و 27001، برای استقرار در چارچوب بین‌المللی و کسب سطح بالاتری از رضایت مشتریان در این راستا انجام شده است. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر‌، دکتر حسین محمد پورزرندی با تاکید بر اهمیت منابع پایدار در آبادانی شهرها اظهار کرد‌: بانک شهر بیشترین تلاش خود را برای ایجاد بستر مناسب، در توسعه شهری پایدار انجام داده است. وی بااشاره به تعامل مناسب بانک شهر با کلانشهرهای کشور تصریح کرد‌: این بانک‌، تعامل پایداری با شهرداری‌ها و شوراهای کلانشهرهای کشور، برقرار کرده است و خود را به‌عنوان بانک شهروندی در همه کلانشهرها و استان‌های کشور می‌داند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر