کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۷۶

غرب زیاده‌خواهی نکند

نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم غرب در مذاکرات وین برای حصول توافق جامع هسته‌یی براساس واقعیت‌ها در برابر خواسته‌های مشروع و منطقی جمهوری اسلامی ایران زیاده‌خواهی نکند تا بتوانیم به یک تصمیم صحیح دست یابیم. سیدمحمد ابوترابی‌فرد، تصریح کرد: چنانچه غربی‌ها در این مسیر راه منطقی را نپیمایند به نظر بنده در ابتدا راه برای حرکت جمهوری اسلامی اندکی با چالش روبه‌رو خواهد بود اما این مسیر را با یک شتاب و یک پرواز برای رسیدن هدف طی خواهد کرد. ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اصولا برای رسیدن به هدف باید موانع را با قدرت پشت‌سر گذاشت، اظهار داشت: از نظر منافع ملی در میان‌مدت و بلندمدت عدم دستیابی به تصمیم مشترک با 1+5 را به نفع ایران و به ضرر دنیای غرب به‌خصوص امریکا و متحدین اروپایی او می‌دانم.



پرداخت مطالبات پیمانکاران وزارت راه

براساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ ۱۰هزارمیلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌یی بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود. اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور 25 آبان امسال این مصوبه را برای اجرا به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.


اعزام به عمره تا اولویت 450

رییس سازمان حج و زیارت گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده زایران بیشتر تا اولویت 450 به عمره مفرده سال 94-93 اعزام خواهند شد. سعید اوحدی گفت: امسال برای نخستین‌بار سامانه فاخر برای پیش‌ثبت‌نام متقاضیان اعزام به عمره مفرده راه‌اندازی شد که ازجمله قابلیت‌های آن ثبت‌نام از منزل بود. بر همین اساس به همه زایرین ودیعه‌گذار در بانک‌های ملی و ملت دو هفته فرصت دادیم تا با مراجعه به این سامانه نسبت به انجام پیش‌ثبت‌نام اقدام کنند.


ظریف بعداز مذاکره به مجلس توضیح می‌دهد

یک نماینده مجلس با اشاره به اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی پیش‌از آغاز جلسه علنی دیروز گفت: لاریجانی اعلام کرد هر خبری که از توافقات اعلام شود به اطلاع نمایندگان خواهد رساند و از ظریف برای ارایه توضیحات در مورد توافقات احتمالی یا مذاکرات برای حضور در مجلس دعوت به عمل خواهد آمد. یک نماینده مجلس که می‌خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: لاریجانی در جلسه غیررسمی اعلام کرد درخصوص نتیجه مذاکرات باید نمایندگان تا دوشنبه(امروز) منتظر باشند هر نتیجه‌یی که از مذاکرات به‌دست بیاید و خبرش به ما برسد به اطلاع نمایندگان خواهیم رساند.


مراقبت الکترونیکی از زندانیان

با موافقت نمایندگان به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اجازه داده می‌شود، زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند یا در زندان‌های باز، موسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشتغال دارند و محکومان واجد شرایط را تحت نظارت و مراقبت الکترونیکی قرار گیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر