خبر

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۶۸

نایب‌رییس مجمع واردات:

نقشه راه پس‌ از تحریم ترسیم شود

سیامک پیربابایی نایب‌رییس مجمع واردات در گفت‌وگو با «تعادل» با اشاره به احتمال سبک شدن تحریم‌ها در ماه‌های آینده گفت: مردان اقتصادی دولت باید برای صیانت از کسب‌وکار فعالان اقتصادی در دوره بعداز تحریم‌ها برنامه‌یی مدون و نقشه‌راه داشته باشند. با کاهش تحریم‌ها، فعالان اقتصادی در داخل کشور با فضای جدیدی مواجه خواهند شد که تفاوت اساسی با دوره پیش‌از آن دارد. حضور در این فضا بدون کسب آمادگی و تمرین قبلی ممکن است به چالش جدی برای شرکت‌های داخلی منجر شود. به گفته پیربابایی، بنگاه‌های اقتصادی با سبک شدن تحریم‌ها باید با رقبای تجاری قدرتمندی رقابت کنند. رقبایی که الان به‌دلیل وجود تحریم‌ها، پشت درهای کشور مشغول رصد کردن مذاکرات وین هستند. این فعال اقتصادی اضافه کرد: روا نیست بنگاه‌هایی که صبورانه دوره تحریم‌ها را پشت‌سر گذاشته‌اند، در دوره رهایی اقتصاد از محدودیت‌های تحریم، به فراموشی سپرده شوند و بازار کشور به شرکت‌های غیربومی مستقر در هند، ترکیه، چین، کره یا حاشیه خلیج‌فارس واگذار شود. نایب‌رییس مجمع واردات ادامه داد: حضور هلدینگ‌های چندملیتی در بازار ایران می‌تواند ترسیم‌کننده فرصت‌ها و تهدید‌های جدیدی برای بنگاه‌های اقتصادی فعلی باشد و دولت باید برای تعدیل این فضای غیرعادلانه پیش‌دستی کند.

پیربابایی با اشاره به فراخوان مجمع واردات برای بررسی جامع ابعاد تغییرات فضای اقتصادی بعداز تحریم‌ها اضافه کرد: باید اذعان کنیم که آمادگی بنگاه‌های اقتصادی برای حضور در فضای بعداز تحریم‌ها ناکافی است و شرکت‌های ایرانی تمرین لازم برای مشارکت در چنین فضایی را ندارند و به همین جهت بررسی جامع ابعاد تغییرات فضای اقتصادی بعداز تحریم‌ها ضروری است.


پیروزی درخشان بر استقلال

در تاریخ روزهایی وجود دارند که در خاطرات جمعی باقی می‌ماند. برای طرفداران قرمز پوش هم دوم آذر ازجمله روزهایی شد که در تاریخ فتوحاتشان باقی می‌ماند. غروب یک‌شنبه دوم آذر 1393 هم برای خودش یک روز بود.

روزی مانند سایر روزهای پاییزی که هفتادونهمین داربی سرخابی‌ها را در خودش جای داد. برای ایرانی جماعت داربی قرمز و آبی‌های پایتخت فرصتی است برای مرور خاطرات گذشته و آمادگی برای کری‌خوانی‌های جدید که نسل‌های مختلف ایرانی را در کنار هم می‌نشاند تا آزمون تحمل و مدارا را از مستطیل سبز یاد بگیرند. حالا که پرسپولیس بازی را برده می‌توان درباره استراتژی معقولانه درخشان صحبت کرد. بازی با ارزیابی دو تیم آغاز شد و در نیمه اول مربیان در حال محک‌زدن یکدیگر بودند که نهایتا استقلال گل نخست بازی را با ضربه شهباززاده به تور دروازه قرمزها دوخت. اما شاه کلید این بازی در نیمه دوم رو شد.

زمانی‌که طارمی جوان وارد بازی شد و تمام گره‌های ناگشوده سرخ‌ها طی داربی‌های اخیر را یک‌جا باز کرد و یک تنه روند بازی را به‌نفع سرخپوشان تغییر داد. طارمی که سایه‌اش در تمام نقاط زمین پیدا بود ابتدا در اواسط نیمه دوم یک بار به تیر زد و روی هر دو گل پرسپولیس هم تاثیرگذار بود. فشار حملات سرخ‌پوشان از کناره‌ها ادامه یافت تا اینکه این تیم روی ارسال عالیشاه از جناح چپ و ضربه نوری به گل اول رسید تا آبی‌ها گرفتار یک تراژدی تمام عیار شوند. بعد از این گل، بازیکنان تیم پرسپولیس همچنان، حملات خود را دنبال کردند تا اینکه روی یک ضربه ایستگاهی از جناح راست و ضربه سر عالیشاه به گل رسیدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر