هزینه تحمیلی به خودروسازان از سوی وزارت صنعت

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۴۵

رییس سابق شورای رقابت با دفاع از فرمول سابق شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروها گفت: خودروسازان می‌خواستند بخشی از هزینه‌های اضافی خود را که وزارت صنعت تحمیل کرده، از طریق افزایش قیمت خودروها جبران کنند.

جمشید پژویان به ارایه توضیحاتی درمورد فرمول سابق شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروها پرداخت و اظهار داشت: در زمان مسوولیتم در شورای رقابت دستورالعملی برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کردیم که نه خودروسازان و نه بخش‌های دیگر ازجمله مجلس شورای اسلامی نتوانستند به آن ایرادی را وارد کنند.

وی بااشاره به اینکه حتی مدیران عامل خودروساز نیز بر منطقی بودن این فرمول اذعان داشتند، افزود: خودروسازان در آن مقطع می‌خواستند قیمت پایه دستورالعمل را به بهانه کم بودن قیمت‌ها افزایش دهند در حالی که شورای رقابت سالی مبنای دستورالعمل قیمت‌گذاری قرارداده بود که هر کدام از شرکت‌های خودروساز سود چهار هزار میلیارد تومانی را در ترازنامه‌ها اعلام کرده بودند.

رییس سابق شورای رقابت اضافه کرد: البته خودروسازان هم هزینه‌های بی‌موردی دارند که چه‌بسا بخشی از این هزینه‌ها را وزارت صنعت، معدن و تجارت به آنها تحمیل می‌کند.

پژویان با بیان اینکه خودروسازان می‌خواستند بخشی از هزینه‌های خود را از طریق افزایش قیمت خودروها جبران کنند، تصریح کرد: شورای رقابت در آن مقطع اختلافاتی را با خودروسازان داشت اما حمایت‌های وزیر اقتصاد و دارایی از شورای رقابت باعث شد تا بتوانیم وظایف خود را به نحو مناسبی انجام دهیم.

به نقل از تسنیم، وی افزود: اما بعد از تغییرات در دولت تمام سنگرهایی را که برای انجام وظایف خود در شورای رقابت به‌دست آورده بودم به یکباره خراب و به سنگر اول رسیدم به همین منظور اعلام کردم که دیگر نمی‌توانم ادامه دهم و افراد دیگر اگر توانایی دارند بیایند و سنگرها را فتح کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر