اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۴۳

تعیین بانک‌های عامل برای ارایه تسهیلات ریلی

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور، سهم پروژه‌های ریلی از صندوق توسعه ملی به بانک‌ها توزیع شده است و بیش از 10 بانک عامل برای ارایه این تسهیلات درنظر گرفته شده است که متقاضیان می‌توانند به این بانک‌های عامل مراجعه کنند. محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه برای ارایه این تسهیلات سقفی درنظر گرفته نشده است، گفت: سقف تسهیلات بستگی به خود بانک دارد و رقمی که بانک‌ها برای ارایه به متقاضیان مصوب کرده‌اند. وی با بیان اینکه یک‌میلیاردو250میلیون دلار سهم ریل از صندوق توسعه ملی است، گفت: البته این تسهیلات به راه‌آهن داده نمی‌شود چراکه راه‌آهن دولتی است و تنها فعالان بخش خصوصی مخاطب این تسهیلات صندوق توسعه ملی هستند.


ردپای تخلف دولت دهم در تغییر کاربری بوستان مادر

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به تغییر پهنه بوستان مادر از G به M و R توسط شورای عالی شهرسازی و معماری دولت دهم گفت: متاسفانه با این کار هم شورا و هم شهرداری حدود یک‌سال است که درگیر شده و شهرداری در مظان اتهام قرار گرفته است. محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در بوستان مادر دبیر سابق شورای عالی شهرسازی و معماری در دولت احمدی‌نژاد ذیل نقشه‌های طرح تفصیلی شهر تهران، مقیاس 0001/0 را به 0002/0 تبدیل و بدون درنظر گرفتن این مساله سند را امضا کرده و با تغییر کاربری از پهنه به M و R عملا موافقت کردند. وی افزود: قطعا شورا از شهرداری در این مورد پرسش می‌کند اما استناداتی که شهرداری ارایه می‌کند مبنی‌بر اینکه پهنه این زمین M و R بوده صحیح است.


بهسازی راه‌های روستایی با 50هزارمیلیارد ریال

معاون امور روستایی وزارت راه و شهرسازی از نیاز 50هزارمیلیارد ریالی برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستاهای فاقد جاده مناسب خبر داد. به گزارش ایرنا، حسین میرشفیع افزود: با‌توجه به اقدامات انجام شده از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون 90درصد راه‌های روستایی کشور آسفالت شده است در تلاش هستیم تا مابقی جاده‌های روستایی کشور بهسازی و آسفالت کنیم. وی با اشاره به اینکه حدود یک‌میلیون‌و‌500هزار نفر در روستاهای فاقد جاده مناسب کشور زندگی می‌کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم، 17هزارکیلومتر از راه‌های روستایی کشور بهسازی و آسفالت شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر