رینگ جهانی

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۳۳

کاهش صادرات سنگ‌آهن

صادرات سنگ‌آهن برزیل به چین در ماه اکتبر ٢٣‌درصد کاهش داشته و به ١٤‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تن رسید درحالی‌که مدت مشابه سال گذشته ١٨‌میلیون و ٨٠٠‌هزار تن بوده است. ارزش سنگ‌آهن صادراتی فروخته شده در این مدت ٥٧,٥‌درصد افت داشته و ٧٥٥‌میلیون و ٥٠٠‌هزار دلار ثبت شد که اکتبر ٢٠١٣ معادل یک‌میلیارد و ٧٠٠‌میلیون تن بود.

میانگین قیمت سنگ‌آهن صادراتی برزیل به چین در اکتبر ٥٢دلار و ٧سنت هر تن بود که سال گذشته ٩٤دلار و ٥٣سنت بوده است. در اکتبر سال جاری ٥٣‌درصد از بازار صادرات سنگ‌آهن برزیل از آن چین بود که نسبت به سال قبل ٥‌درصد افت داشت.


افت واردات بیلت ترکیه

روزهای اخیر عرضه‌کنندگان بیلت سی‌ای‌اس باز هم قیمت پیشنهادی به ترکیه را پایین آوردند چراکه قیمت قراضه نزولی بود و قیمت‌های پیشنهادی چین ارزان‌تر است. قیمت پیشنهادی فعلی بیلت سی‌ای‌اس ٤٢٥ تا ٤٣٠دلار هر تن ترکیه است و خریداران ترک نسبت به افت قیمت‌ها واکنش‌های مثبتی نشان داده‌اند. ا‌گرچه هنوز تقاضای فولاد در ترکیه ضعیف است و جو بازار منفی است. اغلب خریداران به دنبال ٤٢٠ تا ٤٢٥ دلار هستند ولی عرضه‌کنندگان سی‌ای‌اس مقاومت کرده‌اند. برخی معتقدند قیمت بیلت سی‌ای‌اس تا پایان نوامبر ٥ تا ١٠ دلار دیگر ارزان می‌شود.


ثبات بازار ورق اروپا

آخرین خبرها حاکی از آن است که قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال غرب اروپا ٤١٠یورو هر تن درب کارخانه ثبت شده که تغییری نداشته است. هنوز کسی تمایل به خرید برای سه ماه نخست سال ٢٠١٥ نشان نداده است. فولاد‌سازان ورق گرم را بین ٤١٠ تا ٤٢٥ یورو هر تن درب کارخانه پیشنهاد داده‌اند و بازار آرام است.


رشد قیمت میلگرد اروپا

قیمت میلگرد در جنوب اروپا هفته گذشته در ثبات بود. ایتالیایی‌ها اعلام کردند برای حمل میلگرد در سال جاری دیگر عرضه ندارند و پیش‌فروش کرده‌اند و پیشنهادات جدید سال 2015 زودتر از دسامبر اعلام نخواهد شد. باوجود کاهش عرضه، قیمت در 410 تا 415یورو هر تن در ثبات بود چون بازارهای جهانی مقاطع و قراضه در رکود هستند. باتوجه به وضعیت فعلی رکود در اغلب بازارها همین ثبات قیمت نیز خبر خوبی برای عرضه‌کنندگان اروپایی است.


چشم‌انداز قیمت فولاد چین

طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین، پیش‌بینی شده قیمت فولاد در بازار داخلی چین تا پایان سال ٢٠١٤ در سطوح پایین باقی بماند چون رکود تقاضا در زمستان مشهودتر خواهد شد. ماه اکتبر قیمت فولاد در چین پس از ٥ ماه روند نزولی مداوم، بهبود داشت ولی این روند در مورد محصولات مختلف متفاوت بود. قیمت میلگرد و مفتول رشد متوسط داشت ولی قیمت انواع ورق پایین آمد. علت افزایش قیمت، کاهش تولید و افزایش صادرات بود ولی بعید است این ماه قیمت‌ها بالا بماند چون تقاضا کمتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر