معاملات 5میلیارد‌ریالی

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۳۲


تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی در هفته پایانی آبان شاهد معاملاتی به ارزش پنج‌میلیارد و 808‌میلیون ریال بود، در این مدت 6‌هزار و 470تن محصولات پتروشیمی عرضه و معامله شد.

به‌گزارش ایرنا، در هفته گذشته در تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی پنج‌هزار تن اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه و 850 تن اسید سولفوریک تولیدی پتروشیمی کرمانشاه معامله شد. همچنین 400 تن اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه به ارزش ریالی سه‌میلیارد و 146میلیون‌ریال و 220 تن اسید سولفوریک به ارزش ریالی حدود 642‌میلیون ریال به فروش رسید. علاوه بر این دو‌میلیارد و 209‌میلیون ریال کالا ازجمله (دی اتانول، اوره، جوش شیرین و اسید سولفوریک) نیز از سوی کارگزاری آگاه و کارگزاری اقتصاد بیدار خریداری شد.

بنابر این گزارش 300 تن آمونیاک تولیدی پتروشیمی کرمانشاه نیز برای عرضه و معامله در معاملات هفته آتی بورس کالای منطقه آزاد انزلی ثبت شد. این گزارش حاکی است که سازمان منطقه آزاد انزلی از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان فعال در استان گیلان برای بهره‌گیری از مزایا، معافیت‌ها و تسهیلات این منطقه برای تامین مطمئن، کم‌هزینه‌تر و بدون واسطه مواد اولیه از طریق تالار اختصاصی بورس کالای منطقه دعوت می‌کند. منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است. کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب‌شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند. به اعتقاد کارشناسان، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100درصد، امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی در عرصه‌های حمایت و تضمین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین مزایای قانونی سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

اعطای معافیت مالیاتی 20ساله به فعالان اقتصادی منطقه، امکان اجاره زمین به سرمایه‌گذاران خارجی به‌همراه معافیت تولیدکنندگان از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه در محدوده منطقه آزاد انزلی از مزایای دیگر برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر