پاتک جمهوری‌خواهان به اوباما

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۲۲


وال استریت ژورنال در تیتر اول خود می‌نویسد؛ «بانک‌های مرکزی به‌سمت تقویت رشد اقتصاد جهانی حرکت کردند.» در این گزارش آمده است؛ «بانک مرکزی چین و بانک مرکزی اروپا روزجمعه نسبت به رشد کند اقتصاد جهانی و رونق بازارهای سهام عکس‌العمل نشان دادند. اما در عین حال این سوال همچنان مطرح است که حدود دخالت بانک‌های مرکزی در اقتصاد به چه میزان باشد؟»

واشنگتن‌پست نیز به رویارویی اوباما و جمهوری‌خواهان پرداخته و می‌نویسد؛ «پاتک جمهوری‌خواهان به اوباما» این درحالی است که اوباما از اختیارات ریاست‌جمهوری خود استفاده کرده و طرح سلامت را به‌مرحله اجرا رسانده است. این دومین بار است که اوباما از اختیارات خود استفاده می‌کند و در مقابل اعتراض جمهوری‌خواهان اعلام کرده که می‌توانند در سنا قانونی وضع کنند و این اختیارات را از رییس‌جمهوری بگیرند. به همین سبب واشنگتن‌پست در گزارش خود آورده است؛ «جمهوری‌خواهان از اوباما به‌خاطر اقدامات اجرایی در طرح سلامت به دادگاه شکایت کرده‌اند.»

نیویورک‌تایمز تیتر یک خود را در روز 22نوامبر به شکایت امریکایی اختصاص داده و می‌نویسد: «اوباما نقش مبارزه امریکا در افغانستان را تغییر داد». در این گزارش آمده که پرزیدنت اوباما تصمیم گرفت که اجازه دهد، ماموریت‌های گسترده‌یی در افغانستان صورت گیرد و امریکا نقش مستقیمی در مبارزه این کشور جنگ‌زده داشته باشد. اوباما قصد دارد، اجازه دهد تا نیروهای امریکایی برای انجام ماموریت‌های ضدطالبان و دیگر گروه‌های

شبه‌‌نظامی تهدید نیروهای امریکایی یا دولت افغانستان، ماموریت گسترده‌تر از قبل صورت گیرد. همچنین از کنگره خواسته که جت‌های امریکایی، بمب‌افکن و هواپیماهای بدون سرنشین را برای حمایت از نیروهای افغان به این کشور بفرستند.

گاردین نیز تیتر خود را به حزب کارگر اختصاص داده و می‌نویسد؛ «میلیبند در پی اعاده حیثیت برای حزب کارگر» در این گزارش آمده است؛ میلیبند تحت فشار قرارگرفت تا بیانه‌یی صادر و تاکید کند که حزب کارگر برای مردم کارگر تاسیس شده و این کار را به این دلیل انجام داد که حزب کارگر از توییت یک دادستان سابق که عضو این گروه هم هست آسیب سیاسی دیده است. در آن توییت یکی از اعضای حزب کارگر به‌نام امیلی تورن بری عکسی را گذاشته که خانه‌اش با پرچم دکور شده است. میلیبند برای اعاده حیثیت این بیانیه را صادرکرده و خانم امیلی تورن بری هم مجبور شد از سمت خود استعفا دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر