اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۸۷


افزایش 2برابری سهم دولت در بیمه کشاورزی

سهم دولت در بیمه کشاورزی به دو برابر (100درصد) افزایش یافته است.

محمدحسین صفرپورطاهر مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه سهم دولت در بیمه کشاورزی پارسال 5هزارو77میلیارد ریال بوده است، افزود: این سهم امسال به 12هزارو734بیلیارد ریال افزایش یافت.

وی درباره افزایش سطح پوشش بیمه‌یی در سال زراعی جدید (94-93) گفت: امسال سطح پوشش بیمه محصولات در بخش زراعت از 4میلیون هکتار به بیش‌از 5میلیون‌و500هزار هکتار رسیده است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی همچنین از افزایش حداکثر تعهد بیمه خبر داد و افزود: امسال در قالب قراردادهای بیمه‌یی سهم متعهد را 100درصد افزایش دادیم درحالی که سهم بیمه کشاورز تغییری نکرده است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: برای محصول گندم بیمه پوشش تا 80درصد افزایش یافته و حدود 4میلیون‌و200هزار تومان در هر هکتار پرداخت بیمه‌یی پیش‌بینی شده است. صفرپورطاهر افزود: در محصول برنج سطح پوشش بیمه محصول افزایش یافته است و با دریافت 5 تا 10هزارتومان در هر هکتار تعهد بیمه‌یی تا 4/5میلیون تومان در هر هکتار افزایش یافته است. مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: در بخش پرورش میگو حق بیمه دولت حدود 76درصد و حق بیمه کشاورز 24درصد است.


چهارمین آزمون صلاحیت حرفه‌ای بیمه برگزار شد

چهارمین آزمون صلاحیت حرفه‌یی انجمن حرفه‌یی صنعت بیمه در سطح مقدماتی، صبح روز جمعه مورخ 30 آبان در دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی انجمن حرفه‌یی صنعت بیمه، در این آزمون تستی که از سوی انجمن حرفه‌یی صنعت بیمه برگزار شد، بیش‌از 300 متقاضی از سراسر کشور حضور داشتند. کلیه افرادی که دارای مدرک دیپلم با دو سال سابقه کار در حوزه بیمه یا دارای مدرک فوق دیپلم یا بالاتر بودند، می‌توانستند در این آزمون شرکت کنند. این گزارش می‌افزاید، این آزمون جهت تعیین صلاحیت حرفه‌یی سطح مقدماتی فعالان صنعت بیمه با همکاری متخصصین این صنعت و توسط انجمن حرفه‌یی صنعت بیمه طرح‌ریزی شده است و به افرادی که موفق شوند در این آزمون نمره قبولی دریافت کنند گواهینامه معتبر صلاحیت حرفه‌یی صنعت بیمه در سطح مقدماتی اعطا خواهد شد.


بی‌توجهی ۲۱ بانک و موسسه به بخشنامه بانک مرکزی

براساس بخشنامه بانک مرکزی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری باید (اول آذر) اطلاعات درخواست ‌شده براساس ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات توسط موسسات اعتباری را منتشر کنند ولی تنها ۴ بانک صادرات، کارآفرین، ایران‌زمین و شهر برخی اطلاعات خود را در خروجی سایت‌های‌شان قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری به همراه شرکت پست‌بانک امروز طبق بخشنامه بانک مرکزی و دستورالعمل «ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات توسط موسسات اعتباری» باید اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی (تسهیلات به تفکیک عقود، شاخص‌های مرتبط با اجزای مانده سپرده‌ها و تسهیلات و...)، اطلاعات مربوط به مدیریت ریسک (به تفکیک انواع ریسک اعتباری، نقدینگی، عملیاتی و بازار)، شاخص‌های مرتبط با تسهیلات کلان و تسهیلات به اشخاص مرتبط، سرمایه‌گذاری و مشارکت حقوقی، مطالبات غیرجاری، دارایی‌های ثابت (اموال غیرمنقول و تملیکی) و کفایت سرمایه، اطلاعات مربوط به حاکمیت شرکتی و کنترل داخلی (ساختار هیات‌مدیره و سهامداران و مصوبات مجمع عمومی)، اطلاعات مربوط به رویدادهای بااهمیت شامل تغییر در سرمایه، اعضای هیات‌مدیره و... را روی سایت خود قرار دهند. امروز فقط بانک‌های ایران‌زمین و کارآفرین، صادرات و شهر برخی اطلاعات مورد نیاز را در سایت قرار داده‌اند. بانک کارآفرین گزارش مربوطه را در قالب PDF روی سایت قرار داده است.


بانکداری برون‌مرزی؛ اولویت بررسی شورای پول و اعتبار

شورای پول و اعتبار بحث بانکداری برون‌مرزی در مناطق آزاد را در دستورکار جلسه بعدی خود قرار داده است. مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برخورداری از قوانین بانکداری برون‌مرزی را اولویت اصلی این شورا و بانک مرکزی دانست و گفت: شورای پول و اعتبار بحث بانکداری برون‌مرزی در مناطق آزاد را در دستورکار جلسه بعدی خود قرار داده است. به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ناصر خرمالی با اشاره به اینکه اقدامات لازم درخصوص دستورالعمل اجرایی آن در بانک مرکزی انجام شده است، افزود: پیشنهادات شورای عالی مناطق آزاد نیز در این زمینه در جلسه شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

وی با اشاره به مقررات خاصی که برای بانکداری برون‌مرزی در تمام حوزه‌های بانک، بیمه و بورس وجود دارد، افزود: با‌وجود آنکه قوانین مناطق آزاد باید خاص و فراتر از مقررات سرزمین اصلی باشد اما این مناطق متاثر از برخی تصمیمات داخلی هستند که باید بازنگری شوند. این مقام مسوول تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور، وجود این بانک‌ها در مناطق آزاد می‌تواند نقش بسیار مهمی در موضوعات مختلف بانکی نظیر تامین سرمایه برای واحدهای سرمایه‌گذاری، نقل و انتقال ارز و ورود ارز ارزان‌قیمت از خارج کشور را ایفا کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر