آمادگی برای بازدید مدیریت شده از مریوان

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۰۷۳

سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دوپهلو و با اهداف سیاسی عنوان کرد و گفت: ایران آمادگی خود را برای بازرسی مدیریت شده از مریوان اعلام می‌کند تا به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌یی ایران پی ببرند.

به گزارش ایرنا، «بهروز کمالوندی» روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: از 18 مورد اقدام توافق شده بین ایران و آژانس 16 موضوع به نتیجه رسیده است، 2 مورد دیگر باقی مانده که ناشی از اشکال وارده به مکانیسم آژانس است.

وی ادامه داد: گزارشات راستی‌آزمایی پادمانی موید این است که همه فعالیت‌های ایران صلح‌آمیز است و هیچ‌گونه انحراف و تخلفی دیده نشده است. کمالوندی تاکید کرد: ما پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم، بنابراین استفاده از ادبیات مربوط به پروتکل برای کشور ما درست نیست.

وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها در جلسات فنی، سوالات جدی را مطرح کرده و از مسوولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته است توضیحات لازم را درباره خواسته‌هایشان ارایه کنند و ما هم آماده ارایه اطلاعات هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارنظر صورت گرفته درباره تاسیسات هسته‌یی در مریوان گفت: ما آمادگی داریم برای بازدید از مریوان دسترسی مدیریت شده را فراهم کنیم.

کمالوندی بار دیگر تاکید کرد: اطلاعات جعلی است و متاسفانه آژانس به این موارد تکیه می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر