قطب سوم خودروسازی حرف‌های بسیاری درخصوص کیفیت دارد

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۱۱

نماینده مردم چابهار تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری که باید اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم یا تولید ملی-منطقه‌یی داشته باشیم را باید در حوزه خودروسازی چابهار در نظر بگیریم.

یعقوب جدگال در مورد ایجاد قطب سوم خودروسازی در رادیو گفت‌وگو بیان کرد: بحث کیفیت در ایجاد این قطب صنعتی مهم‌تر است، از نظر کمیت هیچ کمبودی در خودرو‌سازی نداریم اما در کیفیت حرف‌های نگفته‌یی وجود دارد. فرمایش مقام معظم رهبری که باید اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم یا تولید ملی-منطقه‌یی داشته باشیم را باید در حوزه خودروسازی چابهار در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون شوراها ادامه داد: هم باید به ذات منطقه آزاد اقتصادی چابهار که در محور شرقی کشور موقعیت خوبی دارد توجه کرد و هم به مزایای آن. در صورتی که صنعت خودروسازی در منطقه آزاد چابهار فعال شود، کنترل کیفیت و نظارت براساس تولید داخلی صورت می‌گیرد و استانداردها و برندهای خاص در تولید خودرو به‌کار برده می‌شود تا بتواند رضایت مردم و شهروندان داخلی و خارجی را کسب کند.

جدگال در ادامه گفت: هر اقدامی پیامدهای مثبت و منفی دارد و نخستین پیامد منفی این اقدام در چابهار در مورد سلامت محیط‌زیست و سلامت هوا است که کلیه استانداردهای محیط‌زیستی باید رعایت شود و دیگری بحث ازدیاد جمعیت است که مشکلات زیادی را برای این شهرستان به‌وجود می‌‌آورد.

وی با بیان اینکه این اقدام مزایایی هم دارد، تصریح کرد: این اقدام بیشتر بر ایجاد اشتغال، اقتصاد، مسکن و ارزش افزوده برای این شهرستان متمرکز است و هدف اصلی این اقدام جز اهداف استانی در چابهار، ایجاد راه ترانزیت خودرو به کشورهای همسایه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر