آینه بغل

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۹۹

روسای انجمن خودروسازان و قطعه‌سازان فرانسه در راه ایران

رییس انجمن خودروسازان فرانسه برای شرکت در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران حضور خواهد یافت. دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران دهم آذر با حضور شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز معتبر اروپایی و آسیایی درتهران برگزار می‌شود. در این میان بر اساس جدیدترین اخبار به‌دست آمده پاتریک بلن، رییس انجمن خودروسازان فرانسه نیز در این همایش حضور یافته و به سخنرانی خواهد پرداخت. همچنین علاوه بر وی آرنودیوید بوگارد، قائم مقام انجمن قطعه‌سازان فرانسه نیز در این همایش حضور خواهد یافت.

جز مسوولان ارشد انجمن‌های خودروسازان و قطعه‌سازان فرانسه، مسوولان ارشد دو شرکت خودروسازی پژو و رنو نیز از میهمانان دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران خواهند بود. به گزارش ایسنا حضور این میهمانان و دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند بنز، فولکس واگن، فیات، هیوندای وکیا در ایران درحالی است که گفته می‌شود در صورت به‌ نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌یی در ابتدای آذر شرکت‌های خودروساز امریکایی نیز تمایل زیادی به حضور در ایران و شرکت در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو دارند.


افزایش 5/2 برابری واردات خودرو ایران از چین

صادرات خودرو چین به ایران در ۹ ماه نخست ۲۰۱۴ با رشد 2.5برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک‌میلیارد و ۳۰۴میلیون دلار رسید. داده‌های آماری گمرک چین نشان می‌دهد صادرات خودرو و قطعات خودرو این کشور به ایران در 9 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 2.5برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.چین در 9 ماه نخست سال 2013 بالغ بر 550میلیون دلار خودرو و قطعات خودرو به ایران صادر کرده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به یک‌میلیارد و 304میلیون دلار رسیده است. ایران چهارمین واردکننده خودرو از چین در 9ماه نخست 2014 شناخته شده است. امریکا، ژاپن و روسیه به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. براساس این گزارش چین در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر 2014 همچنین 22میلیون دلار دوچرخه و حدود 20میلیون دلار موتوسیکلت به ایران صادر کرده است.

به گزارش تسنیم، کل صادرات وسایل نقلیه چین به ایران در 9 ماه نخست امسال بالغ بر یک‌میلیارد و 346میلیون دلار اعلام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر