80 درصد قطعات خودرو تولید داخل است

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۹۸

حسین گروسی، عضو صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرکیفیت قطعات افزایش پیدا کند، حجم مراجعات کمتر می‌شود،گفت: اگر ما از قطعات باکیفیت بالا استفاده کنیم، تعداد افرادی که مراجعه می‌کنند به خدمات پس از فروش، کاهش پیدا می‌کند لذا این مراکز با کیفیت و فرصت بهتری این خدمات را ارایه می‌دهند. گروسی با ذکر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: این اصل نه فقط در پزشکی بلکه در صنعت هم صدق می‌کند. خودروسازان هزینه‌یی گزاف را به‌عنوان مجموعه خدمات پس از فروش درباره گارانتی پرداخت می‌کنند درحالی که رضایت‌مندی مردم هم آنگونه که باید باشد، نیست. وی ادامه داد: امیدوارم خودروسازان اهتمام لازم را داشته باشند و بتوانیم خودرویی که درکشور تولید کنیم که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و خریداران برای قطعه‌یی خاص به نمایندگان پس از فروش مراجعه و نه برای هر مورد جزیی به این نمایندگی‌ها مراجعه کنند و ناراضی از آنجا برگردند. عضو کمیسیون صنایع با اعلام اینکه باید قطعه‌سازان حمایت لازم را داشته باشند، متذکر شد: قطعه‌سازان ما به لحاظ فنی، فناوری روز و تجهیزات لازم از موقعیت خوبی برخوردارند و این توان را دارند که قطعاتی با کیفیت بالا تولید کنند؛ اما باید هماهنگی ایجاد شود و مطالبات اینها را به‌موقع بدهند. گروسی با اشاره به اینکه کسانی که درخدمات پس از فروش کار می‌کنند باید آموزش لازم را از لحاظ شیوه برخورد با مشتریان و هم در مورد نوع آن قطعه ببینند،تصریح کرد: مردم در مراجعه به خدمات پس از فروش نمی‌توانند آن خدمات را بگیرند. باید در خدمات پس از فروش، هم قطعات لازم را در اختیار اینها بگذارند و هم آموزش‌های لازم خدمات پس از فروش را ببینند. نماینده شهریار درمجلس، صادرات و ادامه‌دار بودن آن را به‌وجود خدمات پس از فروش وابسته دانست و تصریح کرد: دو ماه پیش با حضور سفیر ایران در روسیه، حدود 10هزار خودرو به روسیه صادر شد ولی اعتقادم این است که باید خدمات پس از فروش را در آنجا فراهم کنیم، اگرخودرویی نقصی پیدا کرد بلافاصله رفع شود و این 10هزار را به 100هزار تا برسانیم. وی ادامه داد: قبلا این سابقه را داشته‌ایم که چند سال قبل خودروهایی صادر کردند اما چون خدمات پس از فروش مطلوب نبود جلو صادرات گرفته شد. گروسی به رضایتمندی از خدمات پس از فروش و نتایج مثبت آن پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر دنبال تولید باکیفیت، افزایش تیراژ تولید و اقبال مردم به استفاده از تولیدات داخلی و بحث صادرات هستیم همه اینها برمی‌گردد به اینکه ما خدمات پس از فروش و گارانتی خودرو‌هایمان را با تضمین بهتری به مشتری‌ها بدهیم و آنها این اطمینان را داشته باشند که در طول دو سال که خودرو گارانتی دارد و قرار است به سه سال افزایش پیدا کند، مراجعه‌کننده با رضایتمندی از آن مجموعه خارج شود و خدمات خودش را از آن مرکز دریافت کند. وی ادامه داد: الان خودروسازان مبلغ زیادی را بابت گارانتی پرداخت می‌کنند. ما هرچقدر تلاش کنیم تعداد مراجعان کاهش پیدا کند قطعا بحث رضایت‌مندی افزایش پیدا خواهد کرد و دوم اینکه باید نیاز را تشخیص دهیم. اگر نیاز است که آن درصد را قبل از توزیع سود سهامداران اضافه کنند، بیایند و این را پیش‌بینی کنند. اگر این را انجام ندهیم باید شاهد این باشیم که تولیدمان به حد مطلوب نرسد. اگر می‌خواهیم خودروساز باشیم باید به ۳درصد تولید خودرو دنیا یعنی حدود سه میلیون دستگاه برسیم. بنابراین اگر به آن نقطه نرسیم نباید انتظار داشته باشیم که بازار صادرات، اشتغال و سودمان افزایش یابد. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، صرف هزینه برای پژوهش را برای بالا بردن کیفیت قطعات لازم برشمرد و متذکر شد: بهتر است یک درصدی از سود خالص را قبل از اینکه توزیع کنند برای تحقیق و پژوهش بگذارند تا ببینند علت مراجعه زیاد به خدمات پس از فروش و تعمیرگاه‌ها چیست. آن قطعاتی که مراجعه بیشتری دارد، معلوم است که کیفیت پایینی دارد و باید کیفیتش افزایش پیدا کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر