حوالی خبر

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۹۱

پیش‌بینی رییس اتحادیه از اونس جهانی طلا

رییس اتحادیه طلاوجواهر با اعلام اینکه قیمت تمام شده تولید یک اونس طلا با بهای فعلی آن برابری می‌کند،گفت: درحال حاضر به‌نظر می‌رسد، بهای جهانی طلا پایین‌تر از سطح فعلی نخواهد رفت.

محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه طلاوجواهر تهران در مورد روند آتی اونس طلا اظهارکرد: الان قیمت طلا به کف قیمتی خود رسیده، یعنی اینکه اگر میزان هزینه تولید یک اونس طلا را بخواهیم به دلار محاسبه کنیم درهمین حدود قیمت فعلی طلا خواهد بود. وی افزود: اگر قرار باشد بهای جهانی طلا از قیمت تمام شده آن و قیمت تولید شده اونس پایین‌تر بیاید، طبیعتا تولید طلا به‌صرفه نبوده و این کارخانه‌ها تعطیل خواهند شد. با تعطیل شدن معادن تولید طلا، عرضه کم شده و با تقاضای بالا قیمت‌ها افزایش می‌یابد و به‌نظر من بهای طلا کمتر از این مقدار کنونی نخواهد شد و در همین حدود باقی خواهد ماند.

رییس اتحادیه طلاوجواهر در مورد افتتاح کارخانه تولید طلای زرشوران و تاثیر آن روی بهای طلای داخل نیز به سایت طلا گفت: ورود محصولات این کارخانه روی قیمت طلا در بازار داخل تاثیری ندارد، چون بهای طلا تابع قیمت بین‌المللی است ولی می‌تواند کیفیت تولیدات طلای داخل را بالا ببرد. کشتی‌آرای ضمن منحصر به‌فرد خواندن کارخانه تولید طلای زرشوران دردنیا یادآور شد: با در اختیار داشتن شمش طلای استاندارد می‌توان محصولات با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد و با 6 تن طلایی که در سال از این کارخانه تولید می‌شود، قسمتی از طلای مورد نیاز داخل کشور را برای تولید مصنوعات طلاوجواهر تامین کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که دیگر معادن طلای کشور نیز با در اختیار داشتن تجهیزات و تکنولوژی کارخانه طلای زرشوران به سطح تولید بالای این کارخانه دست یابند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر