رینگ جهانی

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۸۸

چشم‌انداز مصرف فولاد

انتظار می‌رود سال جاری میلادی صنعت فولاد ایتالیا با رشد منفی مصرف فولاد روبه‌رو شود. پیش‌بینی شده مصرف ظاهری فولاد ٥‌دهم‌درصد نسبت به سال ٢٠١٣ افت داشته باشد و مصرف واقعی ٣دهم‌درصد کاهش یابد. چشم‌انداز میزان مصرف در سال ٢٠١٥ مثبت است و مصرف ظاهری ٣درصد و مصرف واقعی ٢,٥درصد بهبود خواهد داشت. آمار حاکی از آن است که مصرف فولاد بخش خودرو‌سازی امسال ٣درصد بهبود در مصرف فولاد خواهد داشت ولی در بخش ساخت وساز بیش از ٦درصد کاهش برآورد شده است. با این حال تولید فولاد خام در ایتالیا امسال ١,٧درصد نسبت به سال قبل بهبود خواهد داشت و سال آینده نیز رشد 5،٢درصدی پیش‌بینی شده است.


ثبات بازار ورق

آخرین شاخص قیمت‌های موسسه پلتس حاکی از آن است که ورق گرم در بازار داخلی شمال غرب اروپا ٤١٢یورو و ٥سنت هر تن درب کارخانه ثبت شده که ثبات داشته است. قیمت پیشنهادی کارخانه‌ها برای حمل سه ماهه سوم سال تا ژانویه سال آینده بین ٤١٥ تا ٤٢٠یورو هر تن است. فعلا کارخانه‌ها قیمت‌های جدید را اعلام نکرده‌اند.


افت قیمت میلگرد

قیمت میلگرد در شمال چین اخیرا پایین آمده تا تمایل به خرید بیشتر شود. پنجشنبه گذشته با شروع به کار بازار در پکن پس از اجلاس اپک برخی قیمت را پایین آوردند. آخرین قیمت میلگرد در بازار نقدی ٣دلار در هر تن افت داشته و ٤٣٩ تا ٤٤٠دلار هر تن با ١٧درصد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد. آخرین موجودی میلگرد در بازار پکن ٣١٣٠٠ تن معادل ١٣,٧درصد بالا رفته به ٢٥٩٧٠٠تن رسید. انتظار می‌رود رکود فصلی زمستان تقاضا را کمتر کند و بر قیمت‌های بازار اثر منفی بیشتری وارد کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر