امیدها برای زنده شدن مرده‌ها!

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۷۹

همیشه شنیده‌ایم که مرگ تنها چیزی است که چاره ندارد اما گویا دانشمندان امیدوار هستند که برای زنده کردن مرده‌ها، بتوانند کاری کنند و انسان‌ها بار دیگر طعم زندگی در این دنیا را بچشند.

این امیدواری‌ها تا جایی است که تاکنون بیش از 120نفر در «بنیاد تمدید حیات آلکور» به شکل نیمه مرده منجمد شده‌اند با این امید که روزی با پیشرفت علم دوباره به‌حیات بازگردند.

هدف این موسسه امریکایی که معتبرترین نهاد جهان در زمینه تحقیقات و مطالعات سرمازیستی محسوب می‌شود، این است که با کمک سرمازیستی و انجماد بدن، از مرگ کامل همه سلول‌ها و ساختار سلولی جلوگیری کند و آسیب به بافت‌ها را به حداقل برساند تا شاید در آینده نزدیک، به هوش آمدن دوباره پس از یک دوره انجماد امکانپذیر شود.

براساس این روش که علمی جدید در جهان است، دمای بدن انسان تاحدی پایین می‌آید که به بافت‌های بدن صدمه نرسد و این امیدواری وجود دارد که بتوان در چند صد سال آینده فرد منجمد را دوباره زنده کرد. با استفاده از این روش، فرد در حالت نیمه مرده قرار می‌گیرد و عمدتا داوطلبان این پژوهش، افراد سالخورده‌یی هستند که عمر زیادی از آنها باقی‌نمانده است. این افراد با آگاهی از اینکه در حال حاضر روشی برای بازگشت آنها به حیات وجود ندارد، داوطلب منجمدشدن می‌شوند. آنها فقط امیدوار هستند که روزی برسد تا علم به‌قدری پیشرفت کند که یک بار دیگر به زندگی برگردند. علاوه براین 120نفر که منجمد شده‌اند، 1005نفر دیگر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند. در میان این 120نفر که تاکنون منجمد شده‌اند چهره‌های سرشناسی مانند «تد ویلیامز» قهرمان مشهور بیس‌بال دیده می‌شود و به‌تازگی هم سه‌دانشمند دانشگاه آکسفورد، درخواست خود را به این موسسه ارایه کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر