تصمیم مردم برای متهم کردن پلیس سفیدپوست

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۷۸


واشنگتن‌پست تیتر اول خود را به جنایت داعش اختصاص داده و می‌نویسد؛ «داعش سر کاسیگ امریکایی را زد؛ اوباما این عمل شرورانه را محکوم کرد». واشنگتن‌پست این گزارش را به نقل از رویترز شروع کرده و با اشاره به انتشار تصاویر وحشتناک سربریدن این امدادگر امریکایی می‌نویسد؛ پیتر کاسیگ امدادگر ایالات متحده بود که برای کمک به مردم سوریه رفته بود اما روز یک‌شنبه توسط شبه‌نظامیان داعش سر بریده شد. اوباما او را به عنوان یک انسان ستوده و این عمل جنایتکارانه را یک عمل شرورانه خالص دانست.

نیویورک‌تایمز تیتر و عکس یک خود را به مایکل براون که توسط پلیس ایالات متحده کشته شد، اختصاص داده و می‌نویسد: «در اتفاق فرگوسن، تاکتیک‌ها برای تصمیم در مورد پرونده مایکل براون داستان کل تنظیم شد» در این گزارش آمده؛ ده‌ها نفر در زیرزمین یک کلیسا گردهم آمدند تا برنامه‌یی بچینند که هیات منصفه افسر پلیس سفیدپوستی که سه ماه پیش مایکل براون، جوان سیاه‌پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله کشته متهم اعلام کند.

در تیتر دیگر خود، انرژی هسته‌یی ایران را مورد بررسی قرار داده و می‌نویسد: «مذاکرات هسته‌یی ایران به مشکل خورده است.» این روزنامه به نامه ماه گذشته پرزیدنت اوباما به رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و آن را آخرین تلاش رییس‌جمهور امریکا می‌داند. این روزنامه در تیتر دیگر خود در مورد کشته شدن امدادگر امریکایی گزارش تهیه کرده و می‌نویسد: «اوباما کشتن پیتر کاسیگ را محکوم کرد» و در این گزارش می‌نویسد: شبه نظامیان داعش در روز یک‌شنبه سرد با انتشار تصاویری نشان دادند که به تلافی حملات هوایی ایالات متحده در عراق و سوریه پنجمین گروگان امریکایی خود را کشتند. پرزیدنت اوباما مرگ تکاور سابق ارتش و امدادگر امریکایی که در سوریه خدمات پزشکی ارایه می‌داده را تایید کرده است. پیتر کاسیگ یک‌سال پیش در ایست بازرسی شمال شرق سوریه ناپدید شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر