اخبار

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۴۳

تصویب لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در دولت

پیشنهاد کمیسیون اجتماعی دولت در خصوص لایحه «اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» در هیات وزیران به‌تصویب رسید. در جلسه هیات دولت که به‌ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، پیشنهاد کمیسیون اجتماعی دولت درخصوص لایحه «اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل‌نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» به‌هیات وزیران ارایه شد. این قانون در سال ۱۳۸۷ به‌مدت پنج‌سال به‌صورت آزمایشی به‌تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و یک‌بار در سال ۱۳۹۲ اجرای آزمایش آن تا پایان سال تمدید شد. باتوجه به‌تجربیات حاصل از دوره آزمایشی و با بررسی تجربیات بین‌المللی و برگزاری جلسات کارشناسی، متن جدیدی تهیه و در کمیسیون امور اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه پس از بحث و بررسی، به‌تصویب هیات وزیران رسید.


پرداخت 14هزارمیلیارد تومان وام در بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری ۱۴۰‌هزار میلیارد تسهیلات از سوی بانک ملی ایران به متقاضیان داده شده است. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران عبدالناصر همتی در مراسم کلنگ‌زنی طرح جایگزینی سه‌هزار و ۴۰۰تنی کارخانه سیمان کرمان افزود: به هر صنعت مهمی که در کشور وجود دارد نظاره کنیم، نقش مهم بانک‌ها را خواهیم دید و معتقدیم نقش تاریخی بانک‌ها را باید تداوم دهیم و این سرمایه‌گذاری‌ها هیچ منافاتی با سیاست‌های بانکداری ندارد. وی اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم که حجم سرمایه‌گذاری‌های بانک را در کارهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری کاهش دهیم و سعی می‌کنیم این سرمایه‌گذاری‌ها را به حد استاندارد برسانیم. وی خاطرنشان کرد: همزمان با کلنگ‌زنی پروژه جدید ‌جایگزینی کارخانه سیمان، ۱۰درصد سهام گروه توسعه سیمان در بازار بورس عرضه می‌شود. وی عنوان کرد: بانک ملی تلاش می‌کند که نقش خود را در توسعه کشور ایفا کند و معتقدیم که بانک‌ها هنوز می‌توانند مهم‌ترین نقش را در توسعه کشور ایفا کنند. مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: ۳۳۰ پروژه مهم در کشور با مشارکت بانک ملی افتتاح شده است و بانک ملی از ۵۵ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری برآورد شده برای پروژه‌های نیمه تمام، ۲۳هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.


سود سهامداران نفت بهران در شعب بانک صادرات

سود سهامداران شرکت نفت بهران مربوط به سال مالی ٩٢ از طریق شعب بانک صادرات ایران پرداخت می‌شود. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، براساس قرارداد منعقده بین این بانک و شرکت نفت بهران (شبهرن) سود سهامداران این شرکت از طریق کلیه شعب بانک صادرات ایران از روز دوشنبه ٢٦ آبان سال جاری قابل پرداخت است. در این رابطه سهامداران حقیقی شرکت یادشده می‌توانند با ارایه مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، برگه سهام مربوطه به شعب این بانک مراجعه و وجه حق‌تقدم استفاده نشده افزایش سرمایه متعلقه خود را دریافت کنند یا به سایر حساب‌های خود انتقال دهند. شایان ذکر است پرداخت سود طرح مذکور صرفا توسط بانک صادرات ایران انجام پذیرفته و سهامداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع مشکلات احتمالی با شماره تلفن ٢٢٢٧٧٦١٥ واحد سهام شرکت یاد شده تماس بگیرند. گفتنی است این بانک به منظور تسریع و تسهیل در دسترس مشتریان به خدمات نوین بانکی خدمت همبانک را نیز به‌تازگی روانه بازار کرده که طی آن دارندگان سپهر کارت می‌توانند به آسانی با شماره‌گیری #٧١٩*از طریق اپراتور همراه اول از خدماتی همچون: اعلام مانده کارت، خرید شارژ سیم‌کارت‌ها، پرداخت قبوض و... برخوردار شوند.


بانک شهردر میان 10 شرکت برتر جهان درخشید

بانک شهر درمراسم بین‌المللی اهدای تندیس کیفیت 10 جایزه برتر به شرکت‌های برتر‌ دنیا، موفق به اخذ تندیس طلایی این مراسم شد و در جمع 10شرکت برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر‌، دکتر حسین محمد پورزرندی در مراسم بین‌المللی اهدای تندیس کیفیت 10جایزه برتر که درکشور رومانی و با حضور رییس کمیته محیط‌زیست کشورکانادا، شهردار بخارست، معاون سازمان استاندارد رومانی و مدیران و نمایندگان ارشد شرکت‌های برترمنطقه و نمایندگان 12کشور عضو این نهاد بین‌المللی برگزار شد‌، با دریافت تندیس طلایی کیفیت 10جایزه برتر جهانی‌، اظهار کرد: نقش بانک‌ها در حوزه‌های شهری‌، با هدف افزایش کیفیت خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد و دستیابی به خدمات مالی مورد نیاز، یکی از عوامل اصلی فعالیت‌های اقتصادی در توسعه پایدار است که در اقتصاد توسعه نیافته، این الزام از طریق بازار مدون و سازمان یافته که همان بانک‌ها هستند، محقق می‌شود. وی با بیان اینکه توسعه زیر‌بنای شهری، به دلیل بازه طولانی مدت، نیازمند اعتبار بیشتری است، افزود‌: از این رو، دولت‌ها در بیشتر کشورها همانند سایر بخش‌های اقتصادی، از این بخش حمایت نمی‌کنند و دلیل شکل‌گیری بانک‌های خاص نیز به منظور برقراری و ایجاد یک جریان اعتباری پایدار است. مدیرعامل بانک شهر با اشاره به مشکلات مختلف در حوزه زیربنایی و ارایه تسهیلات در کشورهای در حال توسعه، خاطرنشان کرد‌‌: در مسیر دستیابی به توسعه، چهارمرحله با محورهای «عامل مدار» ،کارآیی‌مدار، «نوآور مدار» و «منبع مدار» در کشورهای مختلف وجوددارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر