دیپلماسی

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۳۴

بن‌علوی با روحانی و ظریف دیدار کرد و برگشت

یوسف بن‌علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان که یک‌شنبه شب به‌طور غیررسمی وارد تهران شده بود با حسن روحانی رییس‌جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. یک مقام آگاه سیاسی درباره هدف این سفر اظهار داشت: آقای بن‌علوی برای گفت‌وگو درباره موضوعات دوجانبه و در چارچوب مشورت‌های دو کشور پیرامون شرایط منطقه‌یی ازجمله بحث مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری به تهران سفر کرده است.


نتیجه مذاکرات تاثیر بسزایی بر کل منطقه دارد

محمد فتحعلی سفیر کشورمان در لبنان با نبیه بری رییس مجلس لبنان ملاقات و در‌خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد. در این دیدار رییس مجلس لبنان با ابراز امیدواری نسبت به حصول توافق در مذاکرات هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 اظهار کرد: بدون شک نتیجه این مذاکرات تاثیر بسزایی بر کل منطقه دارد و در صورت حصول توافق در این خصوص، کشورهای دیگر منطقه ازجمله لبنان، سوریه و عراق از نتایج آن بهره‌مند خواهد شد.


توافق هسته‌ای میراث فرسوده رییس‌جمهور امریکا را احیا می‌کند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که یک توافق هسته‌یی با ایران یک ضربه کاری نادر برای یک رییس‌جمهور عاجز است که به‌دنبال شکل دادن میراث کاخ سفید است اما تحلیلگران می‌گویند که تجدید روابط کامل با ایران زمان می‌برد. خبرگزاری فرانسه سپس ادامه داد که توافقی که به‌طور دایمی تهدید ایران هسته‌یی را حذف کند، یک پیروزی خیره‌کننده برای اوباماست.


فضاسازی رسانه آلمانی در زمینه واردات غیرقانونی هسته‌ای ایران

به گزارش فارس، مجله تاگس‌اشپیگل در گزارشی جدید ایران را متهم به قاچاق تجهیزات تکنولوژیک برای ساخت تسلیحات هسته‌یی، تسلیحات شیمیایی و سیستم‌های موشکی کرده است.

بنابر این گزارش، دفتر بررسی جرایم گمرک آلمان مدعی شده که ایران طی چند ماه اخیر در آلمان به دنبال تجهیزاتی برای تکمیل برنامه هسته‌یی خود بوده است.


ساز ناکوک اسلام‌آباد با خط لوله صلح

دولت پاکستان تلاش می‌کند تعهدات حزب مردم در دولت قبلی پاکستان با ایران را نادیده گرفته و از اجرای پروژه خط لوله صلح خودداری کند. به گزارش فارس، دولت حزب مسلم‌لیگ شاخه نوازشریف در سفر اشرف غنی به پاکستان سعی کرد پروژه اجرای خط لوله تاپی که واردات گاز از ترکمنستان را ممکن خواهد کرد، دنبال کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر