بدترین رکود 10سال اخیر در بازار خودرو

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۱۱

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل از بی‌سابقه بودن رکود فعلی بازار خودرو در یک دهه اخیر خبر داد. حسن زمانی‌افشار اظهارکرد: وضعیت رکود و بی‌رونق بودن بازارخودرو در سال جاری در 10سال پیش از آن سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نمایشگاه‌داران اتومبیل در سال جاری متحمل ضررو زیان شدند،خاطرنشان کرد: به اصطلاح نمایشگاه‌داران، بازار خودرو در سال جاری بازاری مرده بوده و انتظارات فعالان این صنف را برآورده نکرده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ادامه داد: در شرایط فعلی به‌دلیل مشخص نبودن وضعیت بازار بسیاری از کسانی که قصد خرید خودرو را دارند این کار را به آینده و مشخص شدن وضعیت بازار موکول می‌کنند.

وی افزود: همچنین درگذشته بسیاری از مالکان خودروهای دست دوم، خودرو خود را فروخته و خودرو نو خریداری می‌کردند. اما این دسته از مصرف‌کنندگان نیز هم‌اکنون ترجیح می‌دهند از خودرو دست دوم خود استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، زمانی‌افشار با بیان اینکه شاید مشخص شدن نتیجه مذاکرات با 1+5 به خروج بازار خودرو از رکود کمک کند، تصریح کرد: هم‌اکنون نه خریداران و نه فروشندگان تکلیف خود را در بازار نمی‌دانند و به همین دلیل میزان معاملات به حداقل ممکن رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر