بازار سرمایه

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۹۰

عرضه بلوکی دارایی‌های مازاد بانک‌ها در فرابور س

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس با اشاره به ارایه درخواست عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها در فرابورس گفت: چند بانک درخواست داده‌اند و پس از نهایی‌شدن سازوکار آن، به‌نوبت عرضه‌ شرکت‌های بانک‌ها انجام می‌شود.

هامونی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه عرضه اموال و شرکت‌های مازاد بانک‌ها در فرابورس، اظهار کرد: توصیه‌یی که برای بانک‌ها داشتیم این بود که این شرکت‌ها را در قالب تابلوی سوم که تابلوی عرضه‌های یکجاست به‌صورت بلوکی عرضه کنند که فشار مضاعفی بر بازار ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: برخی بانک‌ها نیروگاه دارند که در پرتفوی بانک جایی ندارد و معمولا این شرکت‌ها توسط دولت در قالب رد دیون به بانک‌ها داده شده است؛ بهتر است بانک‌ها این شرکت‌ها را در تابلوی بازار سوم به‌صورت بلوکی عرضه کنند.

وی ادامه داد: چند درخواست برای عرضه این شرکت‌ها توسط بانک‌ها داشته‌ایم که مقرر شد جلساتی را با مسوولان بانکی برگزار و نحوه عرضه آنها را مشخص کنیم.

وی در پاسخ به اینکه برنامه عرضه شرکت‌های زیرمج موعه بانک‌ها تا پایان امسال در فرابورس اجرایی می‌شود، گفت: قطعا همین‌طور خواهد بود. چند بانک درخواست داده‌اند و پس از نهایی‌شدن سازوکار آن، به نوبت عرضه‌ شرکت‌های بانک‌ها انجام می‌شود.


صف ملاک خرید سهام نباشد

یک کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه نباید صف خرید سهام ملاک سرمایه‌گذاری در بورس باشد، گفت: بازار سرمایه همیشه فرصت کسب سود را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد.

علی امیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص دلایل رشد قیمت سهام در بورس طی هفته‌های گذشته گفت: رسیدن قیمت سهام به پایین‌ترین سطح خود به‌دلیل سیر نزولی شاخص بورس تا ارتفاع 70هزار واحد، گزارش‌های شش‌ماهه مثبت ارایه‌شده توسط شرکت‌های بورسی و نیز انتشار خبرهای مثبت در حوزه سیاست خارجی جو روانی مثبتی را در هفته‌های گذشته در بازار سهام کشور به‌وجود آورده است که رفته‌رفته شاهد بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس و ورود نقدینگی به این بازار هستیم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند روند رو‌به‌رشد شاخص بورس و افزایش منطقی قیمت سهام در بورس را تا پایان امسال ادامه دهد، تصمیمات دولت و مجلس درخصوص بودجه سال آینده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر قوانین و مقررات و تصمیمات بر وفق مراد بورس باشد، باتوجه به رکود بازارهای رقیب شاهد ورود نقدینگی بیشتر به بورس خواهیم بود و صعود شاخص بازار سهام به کانال 80هزار واحد در هفته‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از نکات قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاران بورسی به‌ویژه تازه‌واردها، دوری از بروز رفتار هیجانی در بورس است و نباید صف خرید سهام ملاک سرمایه‌گذاری و خرید سهام شرکت‌ها باشد، به‌علاوه اینکه بازار سرمایه همیشه فرصت کسب سود را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد.


عرضه بلوک ۲۸درصدی ایران‌ترانسفو در سوم آذر

بلوک 28.38درصدی ایران‌ترانسفو به قیمت پایه هر سهم ۵۴۲۴ریال در روز سوم آذر واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفت تعداد 425میلیون‌و808هزار سهم معادل 28.38درصد از سهام ایران‌ترانسفو را به‌صورت 30درصد نقد و بقیه اقساط 3.5ساله در روز سوم آذر در بورس عرضه کند.

این میزان سهام به‌قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به‌اضافه 20درصد به‌شرط آنکه از 5424ریال کمتر نباشد، واگذار خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر