اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۷۳

دستور ویژه نعمت‌زاده برای تولید چادر مشکی

مهر| عضو انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تولید چادر مشکی در داخل کشور، گفت: سالانه 150‌میلیون دلار ارز بابت واردات هزینه می‌شود تا 70‌میلیون متر چادر مشکی وارد کشور شود.

علیرضا حائری با تشریح جزییات برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید داخلی چادرمشکی گفت: ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده چادر مشکی در دنیا به‌شمار می‌رود که حدود 70‌میلیون متر در سال مصرف دارد و برای تامین نیاز، نزدیک به 150‌میلیون دلار هزینه می‌شود.

عضو انجمن صنایع نساجی ایران افزود: باوجود ارزبری این کالا در کشور، 50 سال است که ایران رتبه نخست مصرف چادرمشکی در دنیا را دارد و متاسفانه هیچگاه مسوولان در وزارت صنعت، این عزم و اراده را نداشته‌اند که تقاضای بازار را از طریق کارخانجات داخلی تامین کنند و به همین دلیل، ایران همواره واردکننده پارچه چادرمشکی بوده است. حائری از دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تولید چادرمشکی در داخل خبرداد و گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید زیادی بر حل مشکلات تولید چادر مشکی در داخل داشته و براین‌اساس دستورات ویژه‌یی صادر کرده است؛ ضمن اینکه تاکنون چند جلسه نیز در این وزارتخانه برگزار شده است.


عرضه پهبادهای تجاری ایران درنمایشگاه هوایی

ایرنا| دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: پهبادهای تجاری توسط بخش‌خصوصی طراحی و در هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی ایران عرضه می‌شود.

منوچهر منطقی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران افزود: پیش از این پهباد در حوزه دفاعی مطرح می‌شد اما با توجه به روند استفاده دنیا از این فناوری، در این نمایشگاه به‌طور گسترده پهباد تجاری عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: تا پیش از این به دلیل هزینه ساخت بسیار بالای پهباد و نیز به دلیل زمان بسیار برای ساخت آن، امکان عرضه تجاری این محصول نبود، اما امروز با هزینه پایین و در زمان کم این محصول قابل عرضه است. منطقی اظهار کرد: بخش‌خصوصی در این مجموعه خودکفا شده و اکنون تکنولوژی ساخت پهباد در کشور بومی‌سازی شده است. وی افزود: در سال‌های گذشته 90درصد این نمایشگاه مربوط به حوزه دفاعی و تنها 10درصد تجاری بود، اما امسال بخش تجاری نمایشگاه قوی‌تر است و با نگاه توسعه صادرات به این نمایشگاه نگریسته می‌شود. علاوه براین شرکت‌های مختلفی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.


نمایشگاه صنعت چرم، کیف و کفش برگزار می‌شود

ایرنا| نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته با حضور و مشارکت ده‌ها کارخانه، کارگاه، شرکت و واحد تولیدی و خدماتی داخلی و خارجی از 26 تا 29 آبان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان داخلی، شرکت‌ها و تولیدکنندگان برخی کشورها ازجمله شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین، عراق، آلمان و فرانسه حضور و مشارکت داشته و جدیدترین تولیدات صنعت چرم و صنایع مرتبط با این هنر صنعت را به نمایش عموم می‌گذارند. در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته بیش از 135 شرکت حضور خواهند داشت ضمن آنکه حضور هیات بزرگ و تجاری 40نفره ایتالیا و همچنین حضور «یونی دو» بزرگ‌ترین شرکت و انجمن صنعت چرم جهان در نمایشگاه چرم تهران، یکی از رویدادهای مهم اقتصادی و تجاری این حوزه محسوب می‌شود.


بازار کشش افزایش قیمت لبنیات را ندارد

مهر| مشاور صنایع شیر ایران با بیان اینکه بازار کشش افزایش مجدد قیمت محصولات لبنی را ندارد، گفت: افزایش قیمت سبب کاهش شدید مصرف در میان مردم می‌شود؛ در نتیجه شاخص سلامتی آنها به خطر می‌افتد، هزینه‌درمانی آنها افزایش می‌یابد و دولت نیز مجبور به تامین این هزینه‌ها خواهد بود.

حسین چمنی با بیان اینکه ما همچنان با افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی مخالف هستیم، اظهار داشت: به اعتقاد ما، بازار کشش این موضوع را ندارد، حتی در مرحله نخست که بهای این محصولات 15درصد افزایش پیدا کرد، برخی شرکت‌ها مجبور به تغییر مجدد بهای برخی محصولات‌شان شدند و قیمت آنها را به حالت اولیه برگرداندند. وی با اشاره به اینکه اصرار بر افزایش مجدد قیمت محصولات لبنی به زیان دامداران، صنایع تبدیلی، مردم و دولت است، گفت: افزایش مجدد قیمت‌ها سبب کاهش شدید مصرف در میان مردم شده و در نتیجه شاخص سلامتی آنها به خطر می‌افتد، هزینه‌درمانی آنها افزایش می‌یابد و دولت نیز مجبور به تامین این هزینه‌ها خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر