تعاون

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۶۶

پیشنهاد مدل تعاونی‌های کارآفرین از سوی صافدل

تعادل معاون سابق صنعت، معدن وتجارت پیشنهاد مدل تعاونی‌ها در قالب تعاونی‌های کارآفرین را ارایه کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون مرکز، حمید صافدل گفت: علاوه بر حل مشکلات معیشتی، نقش محورهای تعاونی‌ها در اقتصاد‌های منطقه‌یی می‌تواند درکارآفرینی به‌ویژه درحوزه روستاها طراحی شود. وی افزود: بر این اساس به‌نظر می‌رسد بتوان با همکاری وزارتخانه‌های تعاون،کار ورفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو و کشور درحوزه روستاها و با توسعه تعاونی‌های کارآفرین در روستاها فضای جدیدی را تعریف کرد که ضمن افزایش سطح اشتغال در روستاها از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و شهرنشینی نیز جلوگیری کرد. صافدل یادآور شد: به‌نظر می‌رسد، اتاق تعاون به‌عنوان مقتدرترین نهاد و هماهنگ‌کننده غیردولتی بخش تعاون باید در مراحل تدوین قوانین و مقررات جدید مورد نیاز بخش تعاون همراهی بیشتری کرده و به حمایت و دفاع از تحقق هدف سهم 25درصد تعاون در اقتصاد بپردازد. رییس سابق سازمان توسعه تجارت بر ظرفیت‌های دسترسی به بازارهای بین‌المللی از طریق صادرات تاکید و بیان کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند در لایحه دولت برای خروج از رکود وجود داشته باشد و باید زمینه‌های مورد توجه قرارگرفتن آنها فراهم شود. وی تصریح کرد: تعاونی‌ها در استفاده از این ظرفیت‌ها نقش مهمی دارند و باید به نقش موثر آنها توجه کرد. صافدل موضوعات فوق را از راهکارهای اصلی استفاده از حضور مردم در اقتصاد مردمی و امکان توسعه تولید ذکر کرد.


ظرفیت تعاون بیشتر از 25 درصد است

تعادل نماینده رباط‌کریم در مجلس اعلام کرد: اگر مسایل و مشکلات بخش تعاون به‌دست فراموشی سپرده شود، زمینه محقق شدن سایر اهداف اقتصادی نیز به آسانی فراهم نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون مرکز، ابراهیم نکو درخصوص سهم 25 درصدی که تعاون باید در اقتصاد کشور داشته باشد،گفت: این رقم، رقم کمی نیست و 4/1 اقتصاد کشور را به‌خود اختصاص می‌دهد و اگر موضوعات و مسایل مربوط به آن نادیده گرفته شود و به‌دست فراموشی سپرده شود، سایر اهداف اقتصادی نیز به آسانی به‌مرحله عمل نمی‌رسد.

وی افزود: بخش تعاون این ظرفیت را دارد که سهمی بیش از 25درصد در اقتصاد کشور داشته باشد. نکو تاکید کرد: تحقق اهداف تعاون نیازمند این است که دولت این بخش را متحول کند.

به گفته وی، باید یک چشم‌انداز و افق برای تعاون تعریف و مشخص شود که از چه افقی قرار است به‌کجا برسیم. نماینده رباط‌کریم و بهارستان تصریح کرد: در این صورت همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند که به افق تعیین شده، برسند.


تشکیل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صادراتی

تعادل دبیراتاق تعاون استان زنجان اعلام کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی صادراتی این استان طی ماه‌های آینده رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون مرکز، ابوالفضل بیات با اشاره به نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای تحقق سهم 25درصدی تعاون در اقتصاد کشور که چندی پیش با حضور روسای و دبیران اتاق‌های تعاون شمال و شمال‌غرب کشور برگزار شده بود،گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، تحقق این سهم تعاون در اقتصاد و با توجه به بند ب اصل 44قانون اساسی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی صادراتی استان زنجان تشکیل می‌شود.

وی افزود: این اتحادیه اکنون در مراحل ثبت قراردارد و امیدواریم طی ماه‌های آینده رسما فعالیت خود را آغاز کند. بیات خاطرنشان کرد: اتحادیه مذکور برای برون‌رفت از رکود اقتصادی و انجام تمهیدات لازم برای شناسایی بازارهای هدف و تامین منابع اعتباری در تسهیل امرصادرات به بازار‌ کشور‌های هدف و رساندن محصولات تولیدی استان‌ها به بازارهای مورد نظر تشکیل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر