کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۴۶

اصلاح‌طلبان زیرپرچم خاتمی

مدیرمسوول روزنامه تعادل گفت: همه اصلاح‌طلبان زیرپرچم خاتمی هستند، زیرا که اصلاح‌طلبی با خاتمی تعریف می‌شود. الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایسکانیوز به جلسات اصلاح‌طلبان با محوریت اتحاد اشاره کرد و توضیح داد: فعالان این جریان بیش از گذشته مصمم به انسجام هستند و به یک اتحاد درونی در عین حال واقع‌بینی فراتر از دایره اصلاح‌طلبی می‌اندیشند. این اتحاد، جبهه میانی، اصولگرایان معقول، منطقی و خوشفکر همچون ناطق‌نوری را دربرمی‌گیرد. عضو شورای مرکزی اعتماد ملی، اتحاد و انگیزه کل احزاب را برکتی برای کشور دانست و بیان داشت: برای جریان رقیب آرزوی اتحاد داریم، زیرا جریان اصلاح‌طلب نمی‌تواند تنها در وسط میدان بازی کنند، بنابراین بازی زمانی معنا می‌یابد که اصولگرایان هم با تشکلی قوی و انسجام یافته به صحنه بیایند.


استعفای 2 مدیر وزارت علومژ

روابط عمومی وزارت علوم، جعفر میلی‌منفرد معاون آموزشی و سعید سمنانیان مشاور وزیر و رییس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه مرکزی طی نامه‌های جداگانه‌یی استعفای خود را به نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم کردند.


اعتدالگرایان به دیدار هاشمی می‌روند

محسن صفرپور رییس دوره‌یی شورای هماهنگی جبهه اعتدالگرایان با اشاره به دیدارهای تشکل متبوعش با شخصیت‌های سیاسی ازجمله آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در آذرماه گفت: دیدار با رییس‌جمهور در دستورکار جبهه اعتدالگرایان قرار دارد و ما منتظر هستیم تا دفتر وی زمان دیدار با وی را تعیین کند. وی با اشاره به دیدار جبهه اعتدالگرایان با حجت‌الاسلام ناطق‌نوری گفت: دیدار با سایر بزرگان سیاسی و انقلابی همچون حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در دستورکار جبهه قرار دارد.


تعیین تکلیف «ندا» تا20 روز آینده

سخنگوی وزارت کشور گفت: تقاضای درخواست‌کنندگان تشکیل حزب «ندا» در مرحله استعلام قرار دارد و ظرف 20 روز آینده در کمیسیون ماده 10 احزاب تعیین تکلیف خواهد شد. حسینعلی امیری، با اشاره به تقاضای برخی افراد نسبت به تاسیس حزبی به نام «ندا»، گفت: این افراد ابتدا از درگاه الکترونیکی وزارت کشور درخواست خود را ارایه کرده‌اند که ابتدا نیز مدارکشان ناقص بود و به آنها توصیه شد تا مدارک خود را تکمیل کنند. وی افزود: بنا به قانون، برای تاسیس هر حزبی باید از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی استعلامات لازم انجام گیرد که تاسیس این حزب نیز هم‌اکنون در مرحله استعلام قرار دارد.


باهنر: اصولگرایان برای وحدت تلاش می‌کنند

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه برای رسیدن به وحدت تلاش‌های زیادی در بدنه اصولگرایی انجام می‌شود، گفت: زمینه این وحدت به‌خوبی وجود دارد. محمدرضا باهنر نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری، در پاسخ به سوالی درباره رویکرد جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما به‌دنبال وحدت کامل اصولگرایان هستیم؛ البته این امید را نداریم که به نقطه 100 برسیم و فعلا هدفگذاری را 100درصد گذاشته‌ایم لذا تلاش می‌کنیم تا انشاءالله جلو برویم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر