بنگاه‌ها

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۱

ادغام هالیبرتون با بیکر هیوز

هالیبرتون، شرکت غول نفتی ارایه‌دهنده خدمات نفتی درحال مذاکره برای خرید بیکر هیوز دیگر شرکت نفتی و ادغام با این شرکت است.

به گزارش بی‌بی‌سی، گفت‌و‌گو برای خرید بیکرهیوز، سومین شرکت نفتی در امریکا برای خرید، در مرحله ابتدایی قرار دارد. این دو کمپانی بزرگ هر دو خدماتی نظیر حفر و پشتیبانی ارایه می‌دهند اما تنزل اخیر قیمت نفت و هزینه‌های بالای عملیات نفتی به سود و درآمد این شرکت‌ها آسیب‌زده است. افت قیمت نفت، کشف نفت را غیر اقتصادی ساخته است و تولید‌کنندگان بزرگ گاز و نفت درحال کاهش هزینه‌ها هستند. ادغام به شرکت‌ها توانایی مقاومت در برابر نوسانات بازار را می‌دهد.

ادغام هالیبرتون و بیکر هیوز، کمپانی به ارزش 67میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد که 14000 کارمند خواهد داشت. اما سرمایه این دو شرکت در بازار همچنان نصف سرمایه شرکت شلومبرگر، پیشرو و غول ارایه‌دهنده خدمات نفتی است.


سود ایرباس کاهش یافت

شرکت هواپیمایی ایرباس اعلام کرد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با کاهش خیره‌کننده سود خود روبه‌رو شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سود ایرباس در سه ماهه سوم بالغ‌بر 264میلیون یورو (329میلیون دلار) بود که کاهشی 41درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

گردش مالی ایرباس در عین حال در رقم 13.3میلیارد یورو ثابت ماند. در 9ماه نخست امسال، سود خالص ایرباس 16درصد افزایش یافت و به 1.4میلیارد یورو رسید. ایرباس اعلام کرد در 9ماه گذشته، سفارشاتی به ارزش 79میلیارد یورو دریافت کرده است. سفارشات ایرباس در 9ماه نخست پارسال در عین حال 137میلیارد یورو بود.


«برکشایر هاتاوی» باتری دوراسل را می‌خرد

شرکت خدمات بیمه «برکشایر هاتاوی» اعلام کرد قصد دارد خط تولید باتری دوراسل متعلق به شرکت «پروکتر‌اند گمبل» که یک شرکت کالاهای مصرفی است را خریداری کند. باتری دوراسل بیش از یک‌چهارم بازار باتری جهان را در دست دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، برکشایر هاتاوی، پیش از این نیز ۵۲میلیون‌و۸۰۰هزار دلار از سهام شرکت پروکتر‌اند گمبل (پی‌اندجی) را در اختیار داشته است. فروش سهام دوراسل بخشی از برنامه شرکت پروکتر‌اند گمبل، برای محدود‌تر کردن فعالیت خود در زمینه‌هایی است که بیشترین سود این شرکت را تامین می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر