بانک مرکزی اروپا باید اوراق قرضه دولتی خریداری کند

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۲۸

جهان کریستیان نویه، رییس بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد اگر تدابیری که این نهاد مالی برای احیای مجدد رشد اقتصادی در منطقه یورو اتخاذ کرده است، نتایج مطلوب را به همراه نداشته باشد ممکن است بانک مرکزی اروپا به خرید اوراق قرضه دولتی از کشورهای منطقه اقدام کند.

به گزارش رویترز از پاریس، کریستیان نویه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لزاکو ابراز اطمینان کرد که تورم منفی برای کشورهای منطقه یورو خطر جدی محسوب نمی‌شود. وی درعین حال به‌طور تلویحی اذعان کرد که بانک مرکزی اروپا نیز همانند صندوق بین‌المللی پول و سازمان همکاری و توسعه اروپا مجبور خواهد شد،پیش‌بینی‌های خود را درباره رشد اقتصادی منطقه یورو کاهش دهد اما این مساله مانع از آن نخواهد شد که برنامه بانک مرکزی اروپا برای احیای رشد اقتصادی منطقه تغییر کند.

وی تاکید کرد، پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروپا درباره میزان تورم در منطقه به آخرین تحولات مرتبط با بهای انرژی در بازار جهانی و منطقه بستگی خواهد داشت. کریستیان نویه درپاسخ به اینکه در چه شرایطی بانک مرکزی اروپا برای اتخاذ تدابیر جدید تصمیم‌گیری می‌کند، تصریح کرد اگر مسوولان اروپایی احساس کنند که سیاست کنونی آنها آثار و نتایج مورد نظر را به‌دنبال نداشته است، تدابیر جدیدی به کار خواهند بست. وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال اگر نرخ برابری ارز در منطقه یورو تحت تاثیر سیاست‌های پولی سختگیرانه جدید در امریکا در سال 2015 افزایش یابد، بانک مرکزی اروپا احتمالا آمادگی خود را برای خرید اوراق قرضه کشورهای منطقه اعلام خواهد کرد. کریستیان نویه تصریح کرد: اگر اقتصاد منطقه یورو شکست دیگری را متحمل شود و تحقق اهداف مد نظر بانک مرکزی اروپا را به تاخیر اندازد، مهم‌ترین نهاد مالی اروپا اقدام به خرید اوراق قرضه دولتی خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر