کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۲۳

مخالفت دادگاه فدرال با توقیف دامنه‌های ایرانی

دادگاه فدرال امریکا با رد دادخواست ارایه شده از سوی گروه‌های صهیونیستی برای مصادره دامنه‌های اینترنتی ایران اعلام کرد دامنه‌های اینترنتی دارایی‌های قابل توقیف محسوب نمی‌شوند. یک دادگاه فدرال امریکا نظر موافق خود را با نظر موسسه آیکان در مورد عدم قابلیت توقیف دامنه‌های اینترنتی متعلق به کشورهای ایران، سوریه و کره شمالی اعلام کرد. موسسه آیکان که مدیریت تخصیص دامنه‌های اینترنتی به کشورها را در اختیار دارد، پیش‌تر اعلام کرده بود که دامنه‌های اینترنتی دارایی‌هایی نیستند که قابل توقیف باشند و تلاش برای مصادره دامنه‌های اینترنتی متعلق به کشورهای ایران، سوریه و کره شمالی در قالب یک دعوای مطرح شده علیه دولت‌های این کشورها درست نیست.


برگزاری جلسه بیستم شورای عالی مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر از تشکیل جلسه بیستم این شورا در روز شنبه داد و گفت: روال برگزاری جلسات روی غلتک افتاده و قرار است هر دو هفته یکبار جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار شود. دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر از برگزاری بیستمین نشست شورای عالی فضای مجازی در روز شنبه داد و گفت: جلسات شورای عالی فضای مجازی تقریبا روی غلتک افتاده و دستور جلسات آن آماده ارایه است. محمدحسن انتظاری همچنین عنوان کرد: بعداز تاخیر به نسبت بلندمدتی که نسبت به برگزاری جلسه گذشته اتفاق افتاد، روند برگزاری جلسات منظم شده و قرار است هر دو هفته شورای عالی فضای مجازی تشکیل جلسه دهد. نوزدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی دو هفته گذشته و بعد از تاخیری 5ماهه برگزار شد که به‌دلیل تقارن آن با ماه محرم‌الحرام مدت زمان زیادی به طول نینجامید و اعضای آن در بازه زمانی یک ساعت و نیمه به ساماندهی بحث پیامک‌های انبوه پرداختند.


دلیل ممنوعیت اینترنت بالای ۱۲۸کیلوبایت

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ارایه اینترنت محدود ۱۲۸کیلوبایت به‌دلیل پهنای باند بود و محدودیت قانونی وجود نداشت. رضا تقی‌پور با اشاره به اینکه محدودیت اعمال شده برای اینترنت 128 کیلوبایت براساس قانون نبود اظهار داشت: این موضوع به‌دلیل محدودیت‌های پهنای باند اعمال شد و قانون هیچ محدودیتی برای این موضوع متصور نبود. وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باوجود محدودیت پهنای باند به مراکز دانشگاهی و اقتصادی اینترنت محدود ارایه نشد، تصریح کرد: در عین حال که محدودیت پهنای باند وجود داشت برای مراکز آموزشی، علمی، خدماتی، ارگان‌ها و دیگر نهادها، ارایه اینترنت محدود نبود.


فراخوان شناسایی همکار برای پالایش اینترنت کشور

پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات که چندی قبل تفاهم طراحی نرم‌افزار فیلترینگ را امضا کرد اکنون برای شناسایی تولید‌کنندگان سامانه‌های هوشمند در حوزه پالایش محتوای اینترنتی کشور فراخوان داده است. پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات که از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است از تمامی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان که حداقل در یکی از حوزه‌های پردازش یا پالایش محتوای متنی، تصویری یا ویدیویی، پروفایل صفحات وب، DPI و نرم‌افزارهای کنترل والدین (PE)، دستاورد‌هایی برای توسعه فناوری بومی یا تولید محصول بومی داشته‌اند، دعوت کرده است در این فراخوان شرکت کنند.


شاه کلید تمام قفل‌ها

امروزه پسوردها و کلیدهای قابل پوشیدن رواج بیشتری پیدا کرده‌اند و Everyky تازه‌ترین وسیله تولید شده در این زمینه، همراه با شیوه جدیدی است که با امنیت و آسایش ادغام شده است. این دستبند با استفاده از تکنولوژی بلوتوث، به غیر از درب اتومبیل و قفل موتوسیکلت، می‌تواند به آسانی قفل گوشی‌های هوشمند، تبلت یا کامپیوترها را نیز باز کند. این وسیله همچنین یک برنامه مدیریت رمز عبور است که به استفاده‌کننده از آن این امکان را می‌دهد که به‌طور خودکار وارد حساب‌های کاربری آنلاین خود شود. به‌طور کلی می‌توان گفت که هدف Everyky که به مچ بند Jawbone Up شباهت دارد، گرفتن جای کلیدهای دستی (OTP) و برنامه‌های مدیریت رمز عبور است.


دستبند سلامت مایکروسافت

انتظار‌ها به سر آمد و بالاخره مایکروسافت به‌طور رسمی از گجت پوشیدنی خود رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این دستبند همه رقبا را پشت سر خواهد گذاشت. مایکروسافت‌بند با ۶۰ گرم وزن و بند پلاستیکی مخصوص عرضه خواهد شد. این دستبند قابلیت کار با سیستم عامل‌های ویندوز فون، اندروید و iOS را داشته و دارای چندین سنسور ازجمله سنسور ضربان قلب، سنجش استرس، فرابنفش و الگوی خواب است. همچنین مایکروسافت‌بند قابلیت ثبت مسافت و زمان طی‌شده، بدون نیاز به اتصال به یک گوشی هوشمند و انتقال اطلاعات آن به هر وسیله دیگر را دارد. صفحه نمایش لمسی مایکروسافت‌بند از نوع TFT با اندازه 1.4 اینچی بوده و کاربر می‌تواند اطلاعات تماس (اس‌ام‌اس، فیس‌بوک، توییتر و…) را روی این دستبند مشاهده و مدیریت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر