هرعملکرد منفعلانه به ضرر خودروسازان خارجی است

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۱۹

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی ایران به‌نحوی است که می‌تواند بازارهای جدیدی را برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کند بنابراین هرگونه عملکرد منفعل کشورها در این جریان قطعا به ضرر شرکت‌های خارجی خواهد بود.

روح‌الله عباسپور با اشاره به اهمیت و برگزاری همایش تخصصی در روند کنونی صنعت خودرو گفت: حضور خودروسازان مطرح درهمایش تخصصی صنعت خودرو موجب آشنایی بیشتر شرکت‌های بزرگ خودروساز با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خودروسازی ایران می‌شود.

وی افزود: البته برگزاری اینگونه همایش‌ها و مجامع نیز فرصتی جهت معرفی قابلیت و توانایی سایر کشورهای شرکت‌کننده و زمینه‌یی جهت سرمایه‌گذاری مشترک آنها نیز خواهد شد. وی تصریح کرد: ضمن اینکه با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی درصنعت خودرو ایران فناوری و تکنولوژی‌های جدیدی نیز وارد کشور خواهد شد و زمینه‌یی برای طراحی پلت‌فرم‌های جدید و تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب برای مصرف‌کنندگان داخلی و توسعه صادرات خودرو فراهم می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت دستاوردها در برگزاری همایش‌های تخصصی تاکیدکرد: در جریان برگزاری این همایش باید شرکت‌های داخلی و خارجی نسبت به تعامل و همکاری وسیع‌تر و بستن قراردادهای جدی اقدام کنند تا نتیجه و دستاوردهای مهمی در این راستا حاصل شود. نماینده بویین‌زهرا درخانه ملت افزود: البته توافقاتی که در این جریان حاصل می‌شود تا حدودی به نتایج مذاکرات هسته‌یی بستگی دارد. قطعا هرگونه توافق مثبت در این زمینه موجب تعهدات پایدار‌تری در حوزه صنعت خودرو خواهد شد. به گزارش خبر خودرو عباسپور تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا بر این موضوع واقف هستند که ایران بازارخوبی برای سرمایه‌گذاری است از سویی موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی ایران به‌نحوی است که می‌تواند بازارهای جدیدی را برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کند بنابراین هرگونه عملکرد منفعل کشورها در این جریان قطعا به‌ ضرر شرکت‌های خارجی خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر