تمایل عمان، کره و چین برای مشارکت در قطب سوم خودروسازی کشور

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۱۸

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از تمایل عمانی‌ها به همراه کره و چین برای فعالیت در قطب سوم خودروسازی کشور خبرداد. حامد علی مبارکی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به چگونگی وضعیت آغاز به‌کار قطب سوم خودروسازی که قرار است در منطقه چابهار تاسیس شود، اظهار داشت: درحال حاضر برای محقق شدن قطب سوم خودروسازی اقداماتی ازجمله تعیین مدیرعامل و تهیه زمین این منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌یی مدیر قطب سوم خودروسازی فاز نخست آغاز به کار این منطقه را تشریح کرد، افزود: قطب سوم در مجموع 10 فاز دارد و درحال حاضر با انتخاب مدیر و تعیین زمین بخشی از مراحل خود را پشت سر گذاشته است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه هفته آینده زمینی به مساحت 400هزار هکتار به این قطب اختصاص پیدا می‌کند، گفت: هم‌اکنون به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم البته با چینی‌ها و کره‌ای‌ها وارد مذاکره شده‌ایم. علاوه براین درخواست‌هایی را هم از بخش‌های داخلی داشته‌ایم که امیدواریم در نهایت بتوانیم به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌هایی را برای مذاکره با طرف عمانی داریم زیرا آنها تمایل زیادی برای همکاری با ایران در این زمینه دارند. به نظر می‌رسد تا آذر به توافق با عمان و امارات در این بخش دست پیدا کنیم. مبارکی با اشاره به اینکه زمانی که عملیاتی کردن قطب سوم خودروسازی به فاز 9 برسد در واقع 20هزار اشتغال به‌وجود خواهد آمد، گفت: رویکرد اصلی ما در قطب سوم خودروسازی فعالیت بخش خصوصی است و برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

به نقل از تسنیم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید براینکه هیچ منعی برای اعلام پیشنهاد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در قطب سوم خودروسازی وجود ندارد، تصریح کرد: البته با کره‌‌ای‌ها و چینی‌ها نیز درحال مذاکره هستیم و هنوز به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده‌ایم. امیدواریم در این منطقه خودرویی از نظر کیفیت و قیمت مناسب و قابل رقابت تولیدات بین‌المللی تولید شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر