رینگ جهانی

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۰۸

رشد تقاضای میلگرد

میلگرد ارزان‌قیمت چین به عراق هجوم آورده است و به نظر می‌رسد که بازار رقبای دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. عراقی‌ها به‌طور سنتی میلگرد اوکراین و ترکیه را مصرف می‌کنند اما چینی‌ها با قیمت ارزان خودشان بازار رقبای خارجی و تولیدکنندگان داخلی را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده‌اند. میلگرد چینی ٨٥ تا ٩٠ دلار ارزان‌تر از نوع ترکی در بازار بغداد به فروش می‌رسد یک محموله ٥هزار تنی میلگرد ترک در بغداد ٦٦٠ تا ٦٦٥دلار هر تن در بازار بغداد دست به دست می‌شود که نشان از ١٥ تا ٢٠دلار کاهش نسبت به ٢٠ روز قبل است. عراقی‌ها در ماه اکتبر ٢٢هزار تن میلگرد از ترکیه خریدند و ٣٠هزار تن خرید آنها از اوکراین است.


نزول بیلت سی‌‌آی‌اس

انتظار می‌رود بازار بیلت سی‌آی‌اس به روند نزولی ادامه دهد. صنایع مصرف‌کننده اصلی کمبود تقاضا دارند و بازار مواد اولیه و مقاطع نیز روندی رو به پایین دارند. از این‌رو خریدارها سیاست انتظار در پیش گرفته‌اند چون معتقدند عرضه‌کننده‌ها چاره‌یی جز کاهش قیمت ندارند. روسیه قیمت پیشنهادی بیلت تولید دسامبر

را از ٤٦٠ تا ٤٧٠دلار به

٤٥٠ تا ٤٦٠دلار هر تن کاهش داده است. درحالی که اواسط اکتبر قیمت ٤٦٠ تا ٤٦٥دلار هر تن بود. برخی صادرکننده‌ها فعلا تولیدات دسامبر را پیشنهاد نمی‌دهند و منتظر روشن‌تر شدن وضعیت بازارند. در هر حال بعید نیست که قیمت بیلت به‌زودی ٤٤٠دلار هر تن دریای سیاه شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر