آغاز تامین برق نجف و کربلا از طریق ایران

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۴۸۶

با بهره‌برداری از نیروگاه حیدریه که توسط شرکت مپنا و با تجهیزات کاملا ایرانی ساخته شده، از این‌پس برق اماکن مقدس نجف و کربلا و همچنین برق مورد نیاز منازل مسکونی و اماکن تجاری این دو شهر تامین می‌شود.

به گزارش تسنیم، روز گذشته با حضور حمید چیت‌چیان -وزیر نیروی ایران - و عباس علی‌آبادی - مدیرعامل شرکت مپنا - نیروگاه حیدریه در شهر مقدس نجف به بهره‌برداری رسید.

این نیروگاه که دارای یک واحد گازی به ظرفیت 162مگاوات است با تجهیزات ساخته‌شده ایران توسط شرکت مپنا انجام و با نصب این تجهیزات در شهر نجف به بهره‌برداری رسیده و نیروگاهی کاملا ایرانی است.

همزمان با بهره‌برداری از این نیروگاه که با حضور مقامات محلی شهرهای نجف و کربلا و همچنین وزیر برق عراق صورت گرفت، موتورهای برق گازوییلی منازل مسکونی در بخش گسترده‌یی از نجف و کربلا خاموش شد و به‌جای آن برق تولیدی نیروگاه حیدریه در مدار قرار گرفت.

همچنین روز گذشته بین وزرای نیروی ایران و برق عراق توافق شد که شرکت مپنا با تبدیل این نیروگاه سیکل‌ساده به سیکل‌ترکیبی، ظرفیت آن را به 500مگاوات برساند تا تمامی گستره شهرهای نجف و کربلا از برق تولیدی آن بهره‌مند شوند.

برق آستان مقدس حرم حضرت امیرالمومنین علی(ع)، بارگاه مقدس امام حسین(ع) و حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) از این‌پس با برق تولیدشده توسط نیروگاه ایرانی حیدریه تامین می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر