اخبار

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۴۷۰

ورود بانک صنعت و معدن در حوزه زیرساخت‌ها

رییس بانک صنعت و معدن کشور با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ذهنی ما این است که قطارهای بی‌کیفیت و با سرعت کم در کشور نداشته باشیم تصریح کرد: بانک صنعت و معدن در حوزه زیرساخت‌ها وارد عمل شده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اشرف افخمی در سفر یک‌روزه خود به گیلان در حاشیه بازدید از شرکت تالک ایرانیان گفت: تکنولوژی و سرعت در این واحد صنعتی را بسیار خوب و متفاوت دیدم و باید از زحمات ریاست قبلی بانک صنعت و معدن که برای افتتاح این طرح صنعتی در گیلان همکاری داشته قدردانی کنیم.

افخمی با بیان اینکه در حوزه فولاد کشور طرح‌های بزرگی داشتیم که روی زمین مانده بود ولی با همکاری بانک صنعت و معدن این واحدها بر مشکلات غلبه کردند، گفت: همچنان اقدامات موثری در بخش پتروشیمی و سایر حوزه‌ها توسط این بانک صورت گرفته است. وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ذهنی ما این است که قطارهای بی‌کیفیت و با سرعت کم در کشور نداشته باشیم تصریح کرد: بانک صنعت و معدن در حوزه زیرساختها وارد عمل شده و خط سریع‌السیر تهران، قم و اصفهان از برنامه کاری این بانک است و 1.8‌میلیارد دلار اعتبار برای این مسیر آماده تخصیص است.


ممنوعیت صدور و شارژ کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه

صدور کارت‌های اعتباری جدید مبتنی بر عقد «قرض‌الحسنه» و شارژ مجدد آنها در شبکه بانکی کشور ممنوع ‌است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک طی بخشنامه‌یی به شبکه بانکی خواستار پایبندی بانک‌ها به دستورالعمل کارت‌های اعتباری بر پایه عقد قرض‌الحسنه شد. متن کامل بخشنامه بدین شرح است:

بانک مرکزی در سال 1387 در راستای تسهیل در اعطای تسهیلات مربوط به خرید کالا و اموال مبادرت به ابلاغ «دستورالعمل کارت‌های اعتباری بر پایه عقد قرض‌الحسنه» کرد. اما با توجه به مولفه‌هایی که شرح آن به اجمال خواهد آمد این مهم به نحو شایسته اجرایی نشد. منابع سپرده‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه در موسسات اعتباری، ارزان و محدود است.


ارایه محصولات و طرح‏های متمایز در بانک آینده

بانک آینده به منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف مردم عزیز و مشتریان گرامی، محصولات و طرح‏های متمایزی را به شرح زیر عرضه کرده است:

زندگی، ترنج، ارزش، متخصصان، رویش، اعتبار 1و 2، سبدگردانی سهام، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، مدیریت حساب مشتریان (هدف)، پیشخوان مجازی و... .

مشتریان گرامی می‏‏توانند برای اطلاع بیشتر از این طرح‏ها به شعب بانک آینده مراجعه نموده و یا با مرکز ارتباط 24 ساعته بانک آینده به شماره «27663200-021»، تماس حاصل فرمایند.


توضیح پرویزیان درباره تحریم بانک سینا

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه با وجود رای دادگاه اروپا مبنی بر خروج این بانک از تحریم‌، اتحادیه اروپا چنین نظری نداشته‌ است، گفت: اقدامات قانونی و حقوقی ما در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کوروش پرویزیان ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات درباره اعلام اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر ادامه تحریم بانک سینا بیان کرد: این بانک دوباره تحریم نشده است اما با وجود اینکه بنابر آرای اتحادیه اروپا و رای سال2010 و 2014 قرار بود ما از لیست تحریم خارج شویم، اما تاکنون این‌گونه نشده است.

وی با اشاره به اینکه دولت انگلیس به‌عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا بانک سینا را از تحریم خارج کرد، گفت: اما اتحادیه اروپا اخیرا برای تعیین تکلیف خروج این بانک از لیست تحریم‌ها اعلام کرد که تشخیص آنها بر این است تا صرف‌نظر از آرای دادگاه بانک سینا فعلا در لیست تحریم‌ها باقی بماند.


70درصد معوقات بانک سپه در اختیار 100 بدهکار بانکی

مدیرعامل بانک سپه نسبت معوقات این بانک به کل تسهیلات پرداختی را 13‌درصد اعلام کرد و گفت: نزدیک به 70‌درصد معوقات این بانک مربوط به 100 بدهکار بانکی است. کامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه مطالبات معوق بانک سپه در سال1393 نسبت به سال گذشته سه‌درصد کاهش یافته، گفت: این درحالی است که در‌حال‌حاضر نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات در کل سیستم بانکی در حال افزایش است.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به آنچه موجب کاهش معوقات این بانک شده، بیان کرد: با تشکیل شورای وصول مطالبات معوق و با کمک عوامل داخلی و خارجی بانک توانستیم شرکت‌هایی را که در این زمینه فعالیت موثر داشته و از تخصص بانکی و حقوقی لازم برخوردار بودند شناسایی کرده و نسبت به ساماندهی معوقات خود اقدام کنیم.

تقوی‌نژاد افزود: در‌عین‌حال اطلاعات بدهکاران خود را جمع‌بندی کرده و اولویت را 100 بدهکار اول قرار دادیم. وی رقم معوقات بانکی بانک سپه را 3000میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نزدیک به 70‌درصد این معوقات یعنی حدود 2500میلیارد تومان آن در اختیار 100 نفر است. مدیرعامل بانک سپه یادآور شد: مشکل اصلی معوقات ما مربوط به تسهیلات پرداختی در سال‌های 1384 تا 1386 است، چرا که به افراد با نرخ پایین‌ حدود 12 تا 14درصد تسهیلات پرداخت شده و اکنون تمایلی برای بازپرداخت با سود بالا ندارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر