اخبار کلان

۱۳۹۳/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۴۶۲

زیاد وارد حریم‌خصوصی مردم نمی‌شویم

معاون وزیر کار از دستور دوماهه رییس‌جمهور برای تشکیل بانک شناسایی خانوار خبر داد و گفت: حین تشکیل بانک اطلاعات خانوار حریم خصوصی مردم محفوظ است و از دستگاه‌ها به‌گونه‌یی اطلاعات دریافت می‌کنیم که وارد حریم خصوصی افراد نشویم. احمد میدری با اشاره به تشکیل کمیته شناسایی خانوار گفت: بر اساس مصوبه دولت قبل بانک اطلاعات و مسوولیت نگهداری بانک اطلاعات به‌عهده سازمان هدفمندی است و مسوولیت دهک‌بندی گروه‌ها و حذف دهک‌ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌هاست.


عدم تمکین دستگاه‌ها برای حذف مجوزهای غیر ضرور

حسین میرشجاعیان سرپرست دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی از وجود 170 مجوز برای راه‌اندازی کسب و کار خبر داده و عنوان کرده هیات مقررات‌زدایی و تسهیل ثبت مجوزها اختیارات قانونی کافی برای تسهیل این فضا ندارد. وی گفته بسیاری از دستگاه‌ها برای حذف مجوزهای غیرضروری تمکین نمی‌کنند و عدم همکاری مراجع صدور در اخذ مجوزها و تاسیس دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی، عدم اطلاع‌رسانی عمومی، نبود مطالبه عمومی برای حذف مجوزهای رانت‌زا و فشار دستگاه‌های اجرایی برای توقف تغییرات از چالش‌های پیش روی هیات است.


گرایش عجیب کارجویان به مشاغل دولتی

معاون توسعه اشتغال وزارت کار با تاکید بر اینکه تلاش کارجویان برای اشتغال در دستگاه‌های دولتی باعث سرگردانی و ادامه بیکاری آنها شده است ،گفت: نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه نقش مهمی در رفع معضل بیکاری دارد. جمعیت جویای کار کشور هنوز طبق یک فرهنگ قدیمی تمایل به کار در دستگاه‌های دولتی و استخدام در این مراکز را دارند.

به گزارش مهر، حسن طایی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ایجاد تحول در وضعیت اشتغال کشور نقش دارد اظهارداشت: آموزش، مهارت، تخصص و دانایی از جمله مهم‌ترین آنها است. فرهنگ‌سازی، بهره‌وری، ریسک‌پذیری و تهور طلبی نیز در ایجاد این تحول نقش مهمی را ایفا می‌کند، ولی در کشور به آن توجه نشده است. وی افزود: هم‌اکنون بیشتر متقاضیان کار در کشور که جمعیت زیادی را در بر می‌گیرند فقط به دنبال استخدام شدن در دستگاه‌های دولتی هستند و به همین علت بدون کار و اشتغال در جامعه حیران و سرگردان مانده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر