بنگاه‌ها

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۸۵

سقوط سهام « ‌سکرو»

سهام شرکت بریتانیایی برون سپاری سکرو بعد از افشای خبر فروش سهام این شرکت به ارزش 550میلیون پوند و همچنین کاهش پیش‌بینی‌ها در مورد سود سالانه آن، بیش از 30درصد سقوط کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، انتظار جابه‌جایی بیش از 5/1میلیارد دلار در سهام این شرکت بعد از انتشار اخبار مربوط به‌کاهش سود سالانه، می‌رود. قراردادهای مالی این شرکت همچنین به‌دلیل رسوایی حقوقی تحت نظارت و بررسی مقامات ذی‌صلاح قرار گرفته‌اند که این عامل نیز می‌تواند سکرو را بیشتر درگیر خود سازد. سکرو رسما اعلام کرده است در سال 2014 سود عملیاتی آن 20میلیون پوند از پیش بینی‌های گذشته کاسته شده و به‌رقم 130 تا 140میلیون پوند رسیده است. به این ترتیب چشم‌انداز این شرکت در سال 2015 نیز امیدوار‌کننده نخواهد بود.


بالاترین فراخوان رفع نقص فنی در جهان

جنرال موتورز، تویوتا و فولکس واگن از بالاترین میزان فراخوان رفع نقص فنی محصولات خود در جهان برخوردارند. به گزارش دویچه وله، باوجودی که به‌طور مثال خطوط تولید شرکت تویوتای ژاپن به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروسازان جهان روز به روز کمتر بامشکلات جزیی خودرو روبه‌رو می‌شود اما هم‌اکنون مشکل بزرگ زمان اندکی است که برای مونتاژ قطعات خودرو در کارخانه‌ها صرف می‌شود. به همین خاطر کارشناسان خودرو از افزایش قابل ملاحظه فراخوان‌های خودروسازان خبر می‌دهند.

یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های اخیر مربوط به‌نقص بخش سوییچ احتراق سواری‌های شرکت جنرال‌موتورز امریکا بود که موارد منجر به‌مرگ نیز داشت. شرکت جنرال موتورز امریکا با 4/8میلیون خودرو و تویوتای ژاپن با 4/6میلیون دستگاه، رتبه‌های اول و دوم بالاترین فراخوان‌های خودروهای شرکت‌های خودروساز به‌تعمیرگاه‌های مجاز را داشتند.


فوربس: دستمزد مردان دوبرابر زنان است

موسسه فوربس اعلام کرد وضعیت اختلاف دستمزدها بین مردان و زنان در ایالات متحده نشان‌دهنده اختلاف پرداخت بیش از 40درصدی در برخی شهرهای ایالات متحده در بین کارکنان زن و مرد امریکایی است. به گزارش سی‌ان‌ان و بنابر گزارش فوربس، در برخی از شهرهای بزرگ امریکا اختلاف دستمزد دریافتی بین زنان و مردان به بیش از 40درصد رسیده است. بیشترین اختلاف دستمزد بین زنان و مردان در امریکا مربوط به‌شهر استنفورد در ایالت کانکتیکات این کشور است که درآمد سالانه مردان حدود دوبرابر زنان است. متوسط درآمد سالانه مردان در این شهر بزرگ ایالات متحده بالغ بر 118060دلار ارزیابی شده است؛ در حالی که متوسط درآمد زنان در همین شهر تنها 63553 دلار است که نشان‌دهنده اختلاف 46درصدی بین درآمد زنان و مردان در این شهر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر