بزرگداشت پایان عصر تندروی

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۴


روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نشست ایران و امریکا را تیتر یک کرده و می‌نویسد: «تنش پایان‌دادن به سردرگمی گفت‌وگوی ایران و امریکا» در این گزارش به نامه اخیر پرزیدنت باراک اوباما به جمهوری اسلامی ایران و پیشنهادات آن اشاره شده است و اشاره‌یی به گفت‌وگوی ایران و امریکا در مورد مهلت دیپلماتیکی که در مهار کردن برنامه هسته‌یی ایران داده شده می‌کند.

روزنامه گاردین در این شماره خود به دیوار برلین می‌پردازد و دو ادای احترام همزمان را مورد توجه قرار می‌دهد و می‌نویسد: «بزرگداشت پایان عصر تندروی» و در ادامه با یک متن ادبی جنگ فاجعه‌بار دو بخش مخالف آلمان را به تصویر کشیده است. حالا سکوت انسان‌ها، موسیقی، گل و بالن‌های آرزو در آسمان جای جنگ را گرفته است. وقتی دیوار برلین خراب شد آنگلا مرکل 35ساله بود و حالا بعد از گذشت سال‌ها او بر بخشی ماندگار از این دیوار گل می‌گذارد. ملکه انگلیس نیز دقیقا همان روزی که آنگلا مرکل این مراسم را گرامی می‌دارد در لندن به قربانیانی که جان خود را از دست داده‌اند ادای احترام کرده و تاج گلی را تقدیم آنها می‌کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز تیتر یک خود را به ابولا اختصاص داده و می‌نویسد: «راز و رمز ابولا: یک پسر زندگی می‌دهد و دیگری مرگ» در این گزارش آمده که جونیور ساموئل 8 ساله پدر و مادر خود را به دلیل ابتلا به ابولا از دست داده است. او در یک مرکز درمانی ناگهان تب، درد و خونریزی لثه‌اش کاهش می‌یابد. لویس اوگوون پرستار تریاژ می‌گوید وقتی این کودک به اینجا آورده شد هیچ مراقبتی از او نشده بود. او وقتی که مادرش را از دست داده بود در انتظار او هذیان و تب بود و خونریزی‌اش آغاز شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر