نرخ‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت اشتباه بود

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۶

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند قیمت گذاری شورای رقابت گفت: نرخ‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت اشتباه بود.

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سه درصدی نرخ خودرو اظهارکرد: از ابتدا شورای رقابت نباید در زمینه نرخ‌گذاری خودرو ورود پیدا می‌کرد زیرا وظیفه دیگری برای این شورا تعریف شده است.

وی افزود: شورای رقابت تنها باید در خصوص فرمول‌ها و تعیین شاخص‌ها نظر دهد و قیمت‌گذاری را به خودروسازان بسپارد و نرخ‌گذاری خودرو که اخیرا از سوی شورای رقابت صورت گرفت کار درستی نبود. گروسی با اشاره به منطقه آزاد چابهار به‌عنوان قطب سوم خودرو‌سازی در کشور گفت: اگر این منطقه نیز تنها به واردات خودروهای چینی بسنده کند نمی‌تواند موفق عمل کند و باید در جهت تولید گام بردارد.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشارکت و همکاری با کشورهای پیشرفته در صنعت خودرو ایران نیز می‌تواند به‌عنوان پایلوت و هاب منطقه‌یی در عرضه خودرو حرفی برای گفتن داشته باشد که خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش تولید خودرو نیز بوده‌ایم.

به نقل از ایلنا، گروسی با اشاره به برنامه تولید سه‌میلیون خودرو تا سال 1404 خاطرنشان کرد: با افزایش کیفیت، قیمت خودرو نیز رقابتی می‌شود و امیدواریم به این برنامه تولید دست پیدا کنیم. نماینده مجلس در خاتمه در پاسخ به این پرسش که چرا نتیجه تحقیق و تفحص فولاد در مجلس قرائت نمی‌شود؟گفت: نتیجه آن هنوز آماده نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر