خوش‌بینی وال استریت باعث رونق سهام شد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۶۱


جهان بازارهای سهام در سراسر جهان به امید اینکه بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، روز پررونقی را در چهارشنبه پشت‌سر گذاشتند.

به گزارش رویترز، در امریکا به‌ویژه گزارش درآمد شرکت‌ها که روزهای آخر خود را پشت‌سر می‌گذارد ازجمله دلایل دیگر بازار برای رونق بود. از طرف دیگر با اینکه بازار اطمینان دارد که بانک مرکزی امریکا با پایان اکتبر سیاست حمایتی فروش و خرید اوراق قرضه دولتی را متوقف می‌کند اما نرخ بهره را برای دوره‌یی طولانی افزایش نخواهد داد.

بانک مرکزی امریکا قرار است طی بیانیه‌یی پایان سیاست حمایت دو ساله خود را اعلام کند. این سومین بسته از برنامه حمایتی بانک برای حمایت از بازار بود که از سال 2008 آغاز شده است.

با این همه مقامات بانک مرکزی تاکید کرده‌اند که آنها عجله‌یی ندارند برای اینکه فورا سیاست‌های سفت و سخت مالی را با افزایش نرخ بهره آغاز کنند زیرا به‌نظر می‌رسد که اوضاع اقتصادی هنوز در امریکا به آن اندازه مطلوب نیست که بانک را متقاعد به افزایش نرخ بهره کند.

به این ترتیب در امریکا شاخص سهام مرغوب و صنعتی داوجونز در روز سه‌شنبه 187.81واحد به‌دست آورد و 1.12‌درصد در جدول ترقی کرد و به واحد 17005.75 رسید. شاخص استاندارد‌اندپورز، 24واحد به‌دست آورد و با 1.19‌درصد ترقی به واحد 1985.05 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با به‌دست آوردن 78واحد، 1.76‌درصد ترقی کرده و به واحد 4564.29 رسید.

بازارهای اروپایی هم پس از مدت‌ها و باوجود اخبار ناامید‌کننده در مورد بانک‌ها رونق به خود دیدند. داکس آلمان یک‌درصد در صبح روز چهارشنبه ترقی کرد. شاخص FTSE نیم‌درصد به‌دست آورد و CAC-40 فرانسه نیز یک سوم‌درصد به‌دست آورد.

در ژاپن، امیدواری به اینکه بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، باعث رونق بازار سهام توکیو شد. شاخص سهام نیکی با به‌دست آوردن 22400واحد، 1.5‌درصد ترقی کرد و به واحد 15553.91 رسید. شاخص سهام توپیکس نیز با 1.5‌درصد ترقی به واحد 1.270.64 رسید. شاخص سهام آسیا پاسیفیک MSCI هم 1.1‌درصد ترقی یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر