آسیب سیستم‌های سرگرمی برای خودرو

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۴۴

جدیدترین تحقیقات از قابلیت اطمینان خودرو حاکی است، اتصال دایمی به‌سیستم‌های اطلاعاتی سرگرمی در خودروهای مختلف از جیپ گرفته تا اینفینی موجب کاهش کیفیت خودرو می‌شود.

براساس نظرسنجی مجله «کانسیومر ریپورتس»، دستگاه‌های الکترونیکی معیوب داخل خودرو مانند داشبوردهای صفحه لمسی حجیم در میان 17بخش مورد بررسی، بیشترین شکایت را از سوی مالکان خودروهای مدل 2014 داشتند. این ایرادات که شامل از کار افتادن سیستم‌ها در زمان رانندگی بودند، در مدل‌های سال اول برای برندهایی مانند جیپ، فیات، دوج رم، کادیلاک، فورد و هوندا قابل ملاحظه بودند اما برندهای آسیایی مانند لکسوس و تویوتا برتری خود را در رتبه‌بندی‌ها همچنان حفظ کردند.

جک فیشر، مدیر تست خودرو «کانسیومر ریپورتس» در مصاحبه‌یی با بلومبرگ اظهار کرد: مشکلات غالب در خودروها اطلاعات سرگرمی است. خودروسازان تلاش می‌کنند در فضایی رقابت کنند چراکه مردم به‌دنیای اپل، گوگل و سامسونگ عادت کرده‌اند.

رانندگان مایلند خودروهایشان آنها را همواره با تلفن‌های هوشمند و اینترنت در تماس نگه دارند. طبق تحقیقات موسسه‌یی اچ اس اوتوموتیو، شمار خودروهای متصل به اینترنت در سراسر جهان تا سال 2020، 6برابر رشد خواهد کرد و از 23میلیون دستگاه کنونی به 152میلیون دستگاه می‌رسد.

یافته‌ها منعکس‌کننده تحقیقات مشابه جی دی پاور‌اند آسوشیتس از کیفیت خودرو جدید 2014 است که نشان می‌دهد از هر پنج شکایت یکی برای سیستم‌های صوتی، سرگرمی و ناوبری است. در نظرسنجی قابلیت اطمینان «کانسیومر ریپورتس»، برند لکسوس تویوتا موتور در صدر قرار گرفت در حالی که نام این خودروساز در رتبه دوم جای گرفت. برندهای خودروسازی آسیایی هفت‌رتبه از 10رتبه برتر قابلیت اطمینان را در اختیار داشتند به‌طوری‌که مزدا سوم، هوندا چهارم، سوبارو هفتم، سایون هشتم و کیا دهم شد. تویوتا اقدام به‌عرضه تدریجی سیستم‌های اطلاعاتی سرگرمی کرده تا مشکلات احتمالی را به حداقل برساند.

در میان خودروسازان اروپایی تنها آئودی فولکس واگن و پورشه به 10رتبه اول راه پیدا کردند و به‌ترتیب پنجم و نهم شدند.

برندهای خودروسازی امریکا به جز بوئیک رتبه‌های پایین‌تر از متوسط صنعتی را به‌دست آوردند. بوئیک با 6پله صعود نسبت به‌سال گذشته، در رتبه ششم قرار گرفت در حالی که برند لوکس کادیلاک جنرال موتورز با هفت پله صعود به رتبه هجدهم صعود کرد. خود جنرال موتورز با 11پله سقوط به رتبه نوزدهم و شورولت با چهار پله سقوط به رتبه بیست و یکم سقوط کرد.

به نقل از ایسنا، کانسیومر ریپورتس، به نظرسنجی مشترکان خود در نخستین سال مالکیت خودروهای سواری و کامیون مدل 2014 پرداخت و این اطلاعات را از حدود 1.1میلیون دستگاه خودرو استخراج کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر