آمارهای اقتصادی امریکا سرمایه‌گذاران طلا را گیج کرد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۳۴

تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه‌گذاری سیندا فیوچرز تاکید کرد که انتشار آمارهای ضدونقیض درخصوص وضعیت اقتصادی امریکا بسیاری از سرمایه‌گذاران را سردرگم کرده است.

به گزارش طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، در‌حالی‌که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام نتایج نشست مقام‌های ارشد فدرال‌رزرو امریکا هستند تازه‌ترین گزارش وزارت بازرگانی امریکا نشان می‌دهد که میزان فروش کالاهای بادوام در این کشور طی ماه سپتامبر با افت محسوسی روبه‌رو شده و این مساله بار دیگر موجب افزایش قیمت طلا شده است.

براساس این گزارش روسیه و ترکیه نیز طی ماه گذشته بار دیگر میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده‌اند. نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می‌دهد که احتمال افزایش نرخ بهره امریکا تا اکتبر2015 به کمتر از 50درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی 30سپتامبر به بیش از 79درصد رسیده بود. «ال وی جیه» تحلیلگر ارشد موسسه سیندا فیوچرز تاکید کرد که انتشار آمارهای ضدونقیض در امریکا در آستانه اعلام نتایج نشست فدرال‌رزرو مانع از حضور فعال سرمایه‌گذاران بین‌المللی در بازار طلا شده است. تقاضای فیزیکی همچنان رو‌به‌افزایش است و این مساله تا حدی موجب تقویت قیمت طلا شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر