از بورس انرژی بوی نفت می‌آید

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۲۱

مدیرعامل بورس انرژی ایران از برگزاری نخستین نشست کارشناسی برای رفع ابهام و پیش‌بینی‌ لازم عرضه نفت خام در تالار صادراتی بورس انرژی خبر داد و گفت: دومین نشست نیز در آینده‌یی نزدیک برگزار می‌شود و پس از رسیدن به توافق نهایی، زمان عرضه نفت مشخص می‌شود.

به گزارش فارس، سیدعلی حسینی با اشاره به آخرین وضعیت عرضه نفت خام در تالار صادراتی بورس انرژی ایران گفت: پس از دستور وزیر نفت مبنی بر عرضه نفت خام از مسیر بورس انرژی، جلسات کارشناسی با سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل و علی کاردر مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست کارشناسی مشکلات احتمالی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، افزود: بحث خریداران بالقوه، قرارداد مورد نیاز در این زمینه و راهکارهای مرتبط با آن مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت تا بورس انرژی و شرکت ملی نفت راهکارهای پیشنهادی را خود را ارایه کنند.

حسینی با بیان اینکه هنوز تا عرضه نفت خام در تالار صادراتی بورس انرژی فاصله داریم، گفت: تا زمان نهایی شدن مدل عرضه و معامله، باید نشست‌های کارشناسی دیگری برگزار شود.

مدیرعامل بورس انرژی ایران در پاسخ به این سوال که قرارداد سلف نفت کوره چه زمانی منتشر خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر بررسی‌های وزارت نفت برای انتشار اوراق سلف نفتی به مراحل پایانی رسیده به‌طوری‌که در حال حاضر برای عرضه، شرکت مشاوره و تامین سرمایه‌ گزینه انتخاب شده است که براساس قانون مصوبات قراردادهای مربوط به پذیره‌نویسی، بازارگردانی و موارد مرتبط توسط این شرکت نهایی می‌شود.

حسینی در پایان تاکید کرد: پس از انجام توافقات و آمادگی هیات‌مدیره شرکت ملی نفت، انتشار قرارداد سلف موازی استاندارد نفت کوره در دستور کار بورس انرژی قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر