کنسرسیوم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک بزرگ

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۷

در راستای تامین منابع مالی و تسریع در اجرای پروژه عظیم پالایشگاه گاز بیدبلند2 توسط شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس کنسرسیومی متشکل از 6 بانک ایرانی شامل بانک‌های ملی، سپه، تجارت، ملت، پارسیان و صنعت‌ومعدن تشکیل شد تا اجرای این پروژه بزرگ ملی ازسرگرفته شود.

تفاهمنامه مشارکت مالی برای اجرای این پروژه روز دوشنبه 5/8/93 در محل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور مدیران عامل بانک‌های مذکور و نژادسلیم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به امضا رسید. هزینه اجرای این طرح حدود 3میلیارد دلار برآورد شده و هریک از بانک‌ها در تفاهم به‌عمل آمده متعهد به تامین 350میلیون دلار شده‌اند و بانک سپه که

به عنوان مسوول سندیکای بانکی انتخاب شده متعهد به تامین 750میلیون دلار است. این پروژه با استفاده از گازهای خروجی از چاه‌های گازی مناطق نفت‌خیز جنوب تامین‌کننده خوراک مورد نیاز طرح‌های آینده شرکت‌های پتروشیمی بندرامام و گچساران خواهد بود. با اجرای این پروژه 46میلیون مترمکعب به حجم گاز تولیدی کشور افزوده می‌شود. محصولات آن شامل تولید سالانه 1.480.000 تن اتان برای تولید اتیلن، یک‌میلیون تن پروپان، 500هزارتن بوتان و 400هزار تن گاز مایع است.

این طرح از تامین‌کنندگان اصلی گاز اتان است که خوراک اصلی مجتمع‌های پتروشیمی کشور است و می‌تواند خوراک مورد نیاز طرح‌های آینده پتروشیمی را تامین کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر