موشک امریکایی منفجر شد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۳


یک موشک بدون سرنشین که قرار بود برای ایستگاه بین‌المللی فضایی بار ببرد پس از پرتاب از سکویی در ایالت ویرجینیای امریکا منفجر شده است. علت حادثه هنوز مشخص نیست و گفته می‌شود کسی براثر انفجار آن آسیب ندیده است. برنامه اولیه پرتاب روز دوشنبه به خاطر حضور یک کشتی بادبانی در اطراف محل پرتاب عقب افتاده بود. این سومین پرتابی بود که شرکت اوربیتال‌ساینسز طی قراردادی برای سازمان فضانوردی امریکا(ناسا) انجام می‌داد.

این حادثه در حدود 10ثانیه پس از پرتاب در زمان کار موتورهای مرحله اول رخ داده است. باتوجه به ویدیوی پرتاب، یکی از موتورها منفجر شد. آژانس «اینترفاکس» گزارش داد که قرار بود Cygnus به ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود 5/2تن محموله (آب، اکسیژن، مواد غذایی، تجهیزات و سوخت) برای فضانوردان ایالات متحده برساند. این حادثه تمام برنامه را به هم زد. اما در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ذخیره خاصی از آب و مواد غذایی دارد.

یک فضاپیمای امریکایی باری Dragon متعلق به شرکت SpaceX در ماه دسامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز خواهد کرد. این فضاپیما به‌وسیله موشک حامل ویژه خود و در پایگاه فضایی دیگر پرتاب خواهد شد. ناسا در تلاش بوده است عملیات انتقال بار به ایستگاه بین‌المللی فضایی را به بخش خصوصی واگذارد. اوربیتال‌ساینسز یکی از این شرکت‌ها بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر