حل مشکل بازار غیرمتشکل پولی تا پایان سال

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۷۳

مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: هرچند موسسه «میزان» در حال طی مراحل قانونی برای دریافت مجوز است اما این موسسه تا دریافت مجوز فعالیت از بانک مرکزی فاصله زیادی دارد.

عبدالمهدی ارجمندنژاد در گفت‌وگو با ایرنا، با تاکید بر اینکه مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک‌مرکزی با بیان اینکه اعطای مجوز فعالیت نیاز به طی کردن فرآیندهای متعدد دارد، افزود: موسسه مالی و اعتباری « میزان» هنوز در مراحل ابتدایی ساماندهی قرار دارد. وی با اشاره به اظهارات مسوولان این موسسه مبنی بر آنکه این موسسه تا دو ماه آینده مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت می‌کند، اظهار داشت: هرچند این اظهارنظر توسط بانک مرکزی تایید نمی‌شود اما این موسسه جزو موسساتی است که در حال ساماندهی و امور مربوط به آن در حال انجام است. ارجمندنژاد افزود: موسسات دیگری در حال طی کردن فرآیند دریافت مجوز هستند که به مراتب از میزان جلوتر هستند اما به‌صورت حرفه‌یی اصول اخلاقی را رعایت کرده و تبلیغات غیرواقعی نمی‌کنند.

این مقام مسوول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه میزان نیز جزو پنج موسسه‌یی است که در حال انجام امور مربوط به انجام مجوز است، گفت: این موسسه در حال انجام مراحل ابتدایی دریافت مجوز است و زمان اعطای مجوز بستگی به سرعت ارایه مستندات و تطبیق آن با ضوابط بانک مرکزی دارد. ارجمندنژاد تصریح کرد: هرچند تاکنون موسسات عسکریه و کوثر توانسته‌اند مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند اما موسسات نور، آرمان ایرانیان و میزان درحال انجام امور مربوط به دریافت مجوز هستند. به گزارش ایرنا، رییس هیات‌مدیره موسسه مالی و اعتباری میزان روز گذشته از ایجاد مقدمات بورسی شدن آن خبر داد و گفته بود: پذیره‌نویسی این موسسه در فرابورس که آخرین مرحله برای دریافت مجوز رسمی است، به‌زودی آغاز می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر