دیپلماسی

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۵۶

دیدار کری، ظریف و اشتون؛ هفته آینده

وزیران خارجه ایران و امریکا هفته آینده با حضور هماهنگ‌کننده گروه 1+5، در عمان دیدار می‌کنند. به گزارش فارس، پایگاه خبری «المانیتور» بامداد روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داد که «محمدجواد ظریف» و «جان کری» وزیران خارجه ایران و امریکا هفته آینده با حضور «کاترین اشتون» هماهنگ‌کننده گروه موسوم به 1+5، در عمان دیدار می‌کنند. با این وجود این خبر دقایقی پس از انتشار حذف شد و رسانه‌های دیگر نیز خبری درباره این دیدار منتشر نکرده‌اند. همچنین قرار است روز چهارشنبه آینده کری دیداری با حضور «وندی شرمن» نماینده امریکا در مذاکرات، با اشتون داشته باشد. خانم اشتون برای رایزنی در مورد ایران و گفت‌وگو با مقامات امریکایی به واشنگتن سفر کرده است. قرار است طرفین دیداری هم با «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشند. آمانو روز جمعه سخنرانی‌یی در ارتباط با برنامه هسته‌یی ایران ایراد خواهد کرد.

همکاری دریایی ایران و چین

روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به حضور نیروی دریایی چین در آب‌های خلیج‌فارس نوشت: این آغاز شکوفایی یک همکاری دریایی است که از اقیانوس آرام تا خلیج‌فارس گسترده شده است. به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، ماه گذشته بازیدکنندگان در بندرعباس، شهری ساحلی واقع در جنوب ایران گرد هم آمدند تا شاهد حضور بی‌سابقه دو ناو دریایی چین در این بندرگاه باشند. این اتفاق می‌تواند تنها آغاز یک همکاری دریایی رو به‌ رشد میان ایران و چین باشد که از اقیانوس آرام تا خلیج‌فارس گسترده شده است.


کاهش پناهندگان غیرقانونی از ایران

سفیر اندونزی در تهران درباره روند مهاجرت پناهندگان غیرقانونی ایران به استرالیا، گفت: میزان پناهندگان غیرقانونی به‌دلیل اطلاع‌رسانی درست بسیار کاهش یافته است. اگر این روند ادامه یابد میزان پناهندگان غیرقانونی به اندازه قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر