روحانی: دولت به حق قانونی مجلس احترام می‌گذارد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۴۷

رییس‌جمهوری با اظهار تاسف از رأی عدم‌اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ‌گرچه دلمان می‌خواست دکتر نیلی با رأی اعتماد مجلس در جلسه دولت حضور داشته باشد، اما در عین حال به نظر و حق قانونی مجلس احترام می‌گذاریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه در دموکراسی رأی اکثریت برای ما مناط است، گفت: امیدواریم فرد بعدی که معرفی می‌شود، بتواند رأی اعتماد را کسب کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم دکتر نیلی در عرصه‌ها و مسوولیت‌های دیگر بتواند موفق باشد و همانطور که در زمینه مسایل آموزش عالی مدیر و استاد بودند به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند و بتوانیم از حضور وی استفاده کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: کشور ما به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و طرح‌های صنعتی که تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد، می‌تواند در تولید و اشتغال‌زایی بسیار موثر باشد.

رییس‌جمهوری افزود: با طرح‌هایی که در بخش صنعت تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد، 97هزار شغل ایجاد می‌شود که رقم بسیار قابل‌ملاحظه‌یی است و امیدواریم با همین سرعت این روند ادامه داشته باشد. روحانی با تاکید بر اینکه در بخش‌های تولید و صنعت باید همه تلاش‌ها بر مبنای تحرک بخش خصوصی متمرکز باشد، اظهار داشت: باید موانع فعالیت بخش خصوصی را برطرف کرده و از تحرکات این بخش، حمایت کنیم و عرصه را فراهم کنیم تا عمدتا بخش خصوصی بتواند در بخش‌های صنعتی کشور فعالیت کند.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: اساس حرکت ما باید به این سمت باشد که بخش خصوصی بتواند تحرکات لازم را در کشور به‌وجود آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر