دولت درصدد ایجاد فضای امن برای بخش خصوصی است

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۲۵

معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه منابع و ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد، گفت: دولت در حد توان این منابع طبیعی را در جهت ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد کشور و ایجاد فضای اطمینان برای مردم، به صحنه خواهد آورد.

اسحاق جهانگیری عصر دیروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان مرکزی این مطلب را بیان کرد. وی ادامه داد: دولت از بخش خصوصی حمایت می‌کند و درصدد است تا فضای امن برای آنها ایجاد کند. معاون اول رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: البته حمایت دولت شامل بخش خصوصی قانونمند می‌شود و دولت کسانی را مورد حمایت قرار می‌دهد که در مسیری قانونمند حرکت کنند.

جهانگیری در ادامه به عملکرد بانک و فعالیت آنها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها فعالان اقتصادی را مورد حمایت قرار دهند.

وی اضافه کرد: مطالبات معوق بانک‌ها در حال حاضر دو دسته است که عده‌یی پول را برده و برای بازپرداخت آن، گردن کلفتی می‌کنند که باید برخورد شود و برخی دیگر به‌دلیل مشکلات اقتصادی کشور دچار مشکل شده‌اند.

وی به بخش دوم معوقات بانکی که بر اثر مشکلات اقتصادی دچار مشکل شده‌اند اشاره کرد و گفت: سابقه آنها نشان می‌دهد که افرادی مثبت و زحمتکش هستند و نباید آنها را با گروه اول یکی دانست.

معاون اول رییس‌جمهوری تصریح کرد: وظیفه بانک‌ها این است که با مشتریان خوش‌حساب جلسه بگذارند و برای حل مشکلات آنها راه‌حل ارایه دهند تا بتوانند بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کنند.

جهانگیری ادامه داد: مدیران بانک‌ها نباید از تعامل با مشتریان خوش‌حساب واهمه داشته باشند.

معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مسایل در مدیریت، شجاعت در تصمیم‌گیری است و همه مدیران به‌طور جد باید به بخش خصوصی کمک کنند و در این زمینه نیز اهتمام داشته باشند.

جهانگیری به کشاورزی و صنعت در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این دو مقوله در این استان کشور اهمیت دارد و این استان از نقاط مهم و تکیه‌گاه در بخش صنعت است.

وی ادامه داد: کارهای بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که در این منطقه ایجاد شده به اهمیت این استان اضافه کرده است.

معاون اول تصریح کرد: استان مرکزی از پتانسیل فراوانی در بخش نیروی انسانی و فرهنگ برخوردار است و این دارای اهمیت است.

جهانگیری وجود شخصیت‌های بزرگ عالم و دانشمند در این استان را مایه افتخار دانست و گفت: وجود شخصیت‌های والایی همچون حضرت امام خمینی(ره) برگ زرینی برای این استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه به سفر یک روزه خود به استان مرکزی و بازدید از واحدهای صنعتی و عمرانی اشاره کرد و افزود: بازدیدهای مناسب و خوبی بود و از این پس نیز باید با کمک یکدیگر مشکلات پیش رو در زمینه بخش خصوصی و صنعت برداشته شود.

معاون اول رییس‌جمهوری بر عزم جدی برای برداشتن مشکلات تاکید کرد و گفت: بخشی از مسوولیت برداشتن مشکلات برعهده دولت و بخشی دیگر برعهده مدیران تولیدی و عامه مردم و نخبگان جامعه است.

جهانگیری تصریح کرد: فعالان بخش خصوصی که در این شرایط سخت اقتصادی اقدام به راه‌اندازی واحد می‌کنند کار بزرگی را ترتیب داده‌اند و به نوعی در حال انجام جهادی مقدس هستند.

وی اضافه کرد: باید به این افراد که تلاشگر هستند کمک کنیم و موانع را از پیش روی آنها‌ برداریم.

معاون اول رییس‌جمهوری به دشواری‌های اقتصادی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: دولت رسالت خود می‌دانست که تلاطم‌های لحظه‌یی و جهش‌های ثانیه‌یی در اقتصاد را از بین ببرد و شرایط با ثبات برای فعالان اقتصادی فراهم کند. جهانگیری ادامه داد: دولت در این زمینه اهتمام ویژه‌یی به خرج داد تا ثبات و امنیت اقتصادی را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پس از انتخابات 24 خرداد در شروع به کار دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که به نوعی امید جدی در مردم، نخبگان و فعالان اقتصادی ایجاد شد.

معاون اول رییس‌جمهوری تصریح کرد: با تدابیری که دولت در این مدت اندیشیده امید مردم بیشتر شده و فضای بین‌المللی فضایی آرام است.

معاون اول رییس‌جمهوری به مذاکرات کشورمان با 1+5 نیز اشاره کرد و افزود: تلاش دولت این است که با گروه 1+5 به توافق خوبی دست یابد؛ به‌گونه‌یی که هم حقوق ملت ایران تثبیت شود و هم تحریم‌ها برداشته شود. جهانگیری در ادامه به سیاست‌گذاری‌های دولت یازدهم در عرصه اقتصاد اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری دولت کاهش نرخ تورم بود و به این توفیق دست یافت و امروز تورم 19درصد را شاهدیم و دولت توانسته نسبت به تعهدات خود و حتی جلوتر حرکت کند.

وی اضافه کرد: دولت برنامه‌ریزی برای خروج از رکود داشته و بسته کاملی به همین منظور تهیه کرده و اطمینان داریم با اجرای آن، بسیاری از دغدغه‌های فعالان اقتصادی رفع می‌شود. معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه دولت بخشی از این بسته خروج از رکود را به‌صورت لایحه تقدیم مجلس کرده، گفت: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس نیز هر چه سریع‌تر بسته خروج از رکورد را تصویب کنند و آن را در اختیار دولت قرار دهند.

جهانگیری به بخشی دیگر از برنامه‌های دولت برای خروج از رکود اشاره کرد و گفت: بخشی از این اختیارات دولت ابلاغ شده و برنامه‌های لازم برای خروج از رکود مدنظر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر