پیشنهادی برای خروج بازار آزاد خودرو از رکود

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۹۴

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: در صورتی که ایران خودرو و سایپا مانند سال‌های پیشین محصولات خود را به‌صورت امانی در اختیار نمایشگاه‌داران اتومبیل بگذارند بازار آزاد خودرو از رکود خارج خواهد شد. حسن زمانی‌افشار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد. وی با بیان اینکه فرار رسیدن ماه محرم و پس از آن نیز صفر، رکود بازار خودرو را تشدید کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نمایشگاه‌داران اتومبیل به‌دلیل کاهش شدید معاملات متحمل زیان زیادی شده‌اند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ادامه داد: تا سال 1390 ایران خودرو و سایپا علاوه بر نمایندگی‌های فروش خود، محصولاتشان را به‌صورت امانی در اختیار نمایشگاه‌داران اتومبیل معتبر و مورد اعتماد خود قرار می‌دادند تا با اندکی سود بیشتر در بازار آزاد بفروشند.

وی افزود: در شرایط فعلی آغاز مجدد این کار می‌تواند از یک سو باعث افزایش دسترسی مشتریان به محصولات این دو خودروساز بزرگ با قیمت‌های مناسب شده و از سوی دیگر نیز معاملات بازار آزاد خودرو را رونق بخشد.

زمانی‌افشار با بیان اینکه هم‌اکنون دلالان و واسطه‌ها محصولات ایران خودرو و سایپا را از این خودروسازان و نمایندگی‌های آنها خریداری کرده و با قیمت‌های گزاف در بازار آزاد می‌فروشند، تصریح کرد: فروش امانی خودرو توسط نمایشگاه‌داران اتومبیل باعث می‌شود دست واسطه‌ها و دلالان از این بازار کوتاه شده و فاصله بین قیمت کارخانه‌یی و آزاد خودروها نیز به حداقل خود برسد.

به نقل از ایسنا، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل خاطرنشان کرد: ‌امیدواریم با توجه به رشد قابل توجه تولید ایران خودرو و سایپا در سال جاری‌، این شرکت‌ها فروش امانی خودرو به نمایشگاه‌های اتومبیل معتبر را پس از پنج سال وقفه مجددا در دستور کار خود قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر